Orice antreprenor sau manager de companie este standardul imaginii unei firme. Din acest motiv, eticheta în business este o chestiune esențială și în 2021, chiar dacă vorbim de o lume hibridă, cu întâlniri online și offline.

Chiar dacă în ultimii ani s-au dezvoltat la nivel mondial o multitudine de companii ce încearcă să transmită un stil relaxat, iar managerii acestora nu se mai îmbracă la costum, ci aleg hanorace, tricouri sau ținute care să-i facă să pară „din popor”, eticheta în business rămâne relevantă. Nu toată lumea poate fi Elon Musk, iar din acest motiv nu poți să te întâlnești cu partenerii de business într-o ținută relaxată, dacă acest lucru nu se potrivește contextului.

În plus, antreprenorii trebuie să țină cont de mai multe aspecte, iar managerii să transmită un mix dificil de autoritate și umanitate. Din acest motiv, sunt importante de respectat câteva aspecte privind eticheta în business.

Ține minte numele oamenilor

Chiar dacă biroul a devenit hibrid astăzi, e important să ții minte numele oamenilor când ești într-o poziție de conducere. Fie că vorbim de angajați sau parteneri de business, acest lucru va transmite respect și atenție la detalii. Așadar, în momentul prezentării, dacă vorbim de o întâlnire fizică ce include mai multe persoane, managerii trebuie să fie foarte atenți pentru a reține cât mai multe nume.

Când vine vorba de angajați, memoria numelui arată atenție la toți angajații, indiferent că vorbim de cei din management, cei de la logistică sau cei care fac curățenie la birou. Acest lucru duce la o atmosferă mai plăcută la birou și transmite încredere.

Alege instrumente de scris de calitate

Biroul unui antreprenor spune foarte multe despre el. Din acest motiv, biroul fizic trebuie aranjat cu stil, trebuie să transmită un mesaj despre acea persoană și despre companie. Acolo vor fi organizate întâlniri importante. De asemenea, e important să folosești instrumente de scris de calitate pentru a face o imagine bună. Contează totul în business.

Dacă vorbim de semnarea unui contract important, poți alege instrumente de scris de lux care să fie utilizate doar în situații speciale. În plus, instrumentele de scris de lux pot fi cadouri inspirate pentru parteneri de business sau alte persoane din management.

Citeste si:
Agri Trade Summit 2024, cel mai complex eveniment din România...
Agri Trade Summit 2024, cel...

Investește în cărți de vizită care arată bine

Poate că evenimentele fizice nu mai sunt atât de multe ca pe vremuri. Dar după 18 luni de pandemie, oamenii au înțeles că pot să-și strângă mâna sau pot să dea o carte de vizită. În plus, există ocazii de networking și evenimente restrânse și în momentul de față. Chiar dacă suntem în epoca digitală, cărțile de vizită reprezintă încă o metodă ușoară de a fi sigur că cineva are mail-ul tău oficial și numărul de telefon.

În plus, întotdeauna la întâlnirile de business, cărțile de vizită au reprezentat un subiect de discuție, mai ales dacă vorbim de cele care nu sunt banale. Așadar, investește în cărți de vizită de calitate, poate chiar unele dintr-un material special și care să transmită cultura companiei pe care o reprezinți. Uneori faptul că ajung în portofelul sau în buzunarul altei persoane poate reprezenta șansa la un parteneriat.

Citeste si:
Top 5 lucruri pe care trebuie să le ştii despre un business în...
Top 5 lucruri pe care trebuie...

Adaptează-te în funcție de persoanele cu care te întâlnești

După cum spuneam mai sus, e important să-ți adaptezi ținuta la persoanele cu care te întâlnești. Dacă vorbim de o întâlnire informală, atunci ținuta de zi poate fi una mai relaxată. Dar dacă știi că potențialul partener sau parteneră de business are un stil mai elegant, atunci evită ținutele casual. În plus, verifică dacă te duci la evenimente care este ținuta recomandată, dar și ce poartă, de obicei, alți speakeri. Documentarea online te poate ajuta. Adaptarea ținutei la interlocutor poate fi un semn de respect, chiar dacă, de exemplu, ești o persoană relaxată, căreia nu-i place să poarte costum.

Aranjează-ți spațiul de acasă

Pentru că munca de acasă reprezintă o parte importantă din viața multor companii astăzi, un CEO nu poate lăsa la întâmplare biroul de acasă. Dacă la sediul companiei managerii au aranjat birourile după placul lor, e important ca și biroul de acasă să arate la fel. Trebuie să alegi un loc luminos, o cameră care să arate bine, iar apoi trebuie să investești în echipament de transmisiune de calitate, cum ar fi o cameră web bună, un inel de lumină care să te facă să arăți bine, un scaun care să se vadă așa cum trebuie.

Citeste si:
Festivalul de business al României, Zilele Biz, prezintă cei mai...
Festivalul de business al...

Biroul virtual de pe Zoom poate reprezenta astăzi fereastra către compania ta, iar un manager trebuie să dea tonul.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 17 Noiembrie 2021 - 04 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.