După ce s-au scumpit energia și alimentele, hainele vor avea prețuri mai mari începând din această toamnă. Prețul bumbacului a ajuns la maximul ultimilor 10 ani, așa că vânzătorii ar putea transforma aceste costuri către client. Prețul unui tricou, de pildă, ar putea crește cu aproape o treime.
Hainele din bumbac se scumpesc; crește materia primă. Motivele
Un articol vestimentar din bumbac ar putea costa cu 28% mai mult, procentul cu cât a crescut prețul bumbacului în ultimul an. Analiștii economici explică faptul că, în primul rând, a crescut foarte mult cererea din China, la care se adaugă vremea nefavorabilă și problemele din industria de transport de marfă.
Prețul mai mare la bumbac înseamnă că va crește și costul articolelor de îmbrăcăminte. Retailerii ar putea să transfere aceste costuri la consumatori, rezultând în inflație, pentru orice haină și oriunde în lume, lucru care ar putea diminua cererea și afecta marjele pentru producători.
Specialiștii se așteaptă ca 2021 să fie al doilea an consecutiv de deficit global de aprovizionare cu bumbac. China, cel mai mare utilizator mondial, are nevoie de noi surse de aprovizionare cu bumbac pentru industria sa textilă, după reacțiile internaționale negative cu privire la abuzurile la care sunt supuși uigurii musulmani din regiunea chineză Xinjiang, principala regiune producătoare de bumbac din China. La începutul acestui an, SUA au interzis importurile de produse din bumbac provenit din regiunea menționată.
De altfel, și alte importante teritorii producătoare de bumbac, cum ar fi Bangladesh, Pakistan şi India, au de asemenea probleme cu culturile de bumbac. Mexicul, important cumpărător, e gata să cumpere cea mai mare cantitate de bumbac american din ultimii 11 ani. Cele mai recente motive de îngrijorare cu privire la oferta de bumbac vin din India, acolo unde recolta din statul Punjab este distrusă din cauza unei omizi, a transmis Judy Ganes, preeședintele J. Ganes Consulting.
Românii cheltuie mai mult pe îmbrăcăminte decât pe educație
România este o piață în continuă creștere pentru retailerii de îmbrăcăminte. Cheltuim mai mult pentru a avea stil decât o facem pentru educație sau sănătate. O gospodărie de nivel mediu de la noi cheltuie lunar în jur de 214 lei pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, în vreme ce pentru educație sunt alocați numai 3,28 lei, iar pentru sănătate 128 de lei.
Zeci de oameni s-au călcat în picioare la deschiderea unui magazin...
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
Construind poduri, nu ziduri: Ghid pentru a dezvolta relații sănătoase
Sursa: garbo.ro
-
#GreenEnergy4Everyone – Claudiu Butacu: informarea, soluția pentru prosumatori
Sursa: green.start-up.ro
-
Digital Banking Scorecard: Digitalizarea versus nevoile clienților
Sursa: futurebanking.ro
-
Atplay, locul care arată că poți să educi copiii prin tehnologie și jocuri
Sursa: start-up.ro
-
Studiu: Inflația și taxele mărite, principalele cauze ale problemelor din retail
Sursa: wall-street.ro
-
Irina Fodor, mesaj acid pentru foștii jurați Chefi la cuțite: Nu am scăzut...
Sursa: kudika.ro