Magazinele de tip second-hand au umplut România. Lumea se îngrămădește să cumpere haine și încălțăminte aruncate de străini. Mulți spun că asta dovedește cât de săraci suntem ca popor. Totuși, psihologii cred că românii își doresc să evadeze, iar dacă nu-și permit luxul, îl caută la mâna a doua.

Second-hand-urile au împânzit România

Oamenii cumpără de toate: încălțăminte folosită, tricouri, cămăși, lenjerie de pat sau perdele. E o afacere profitabilă, spun atât afaceriștii, cât și cei care ies din aceste magazine cu plasele pline. Cert este că magazinele de tip second-hand au împânzit orașele în ultimii ani. Numai în București sunt sute, iar marfa este adusă din toată Europa, chiar și din America.

„Primul gând ar fi că arată sărăcia, însă, de fapt, din punct de vedere socialogic este o naivitate a românilor, crezând că ei pot fi mai mult validați în societate cumpărându-și haine sau bunuri”, a explicat un socialog.

Prin urmare, neavând bani de risipit prin mall-uri sau alte magazine, mulți aleg să cumpere din second-hand, constatând că pot lua calitate la preț mic. Dezvolatarea acestei piețe de modă la noi s-a produs după mai bine de un deceniu în care au existat doar unități independente, no-name. Antreprenorii locali din acest segment deschideau astfel de afaceri fără a avea în minte ideea de a transforma totul într-o rețea.

În ultimii ani, în această sferă au început să apară astfel de inițiative. Primele încercări aparțin unor companii străine. Astăzi, „La Majole”, „Humana” sau „Monda” sunt trei mărci de rețele de magazine second-hand care se ramifică pe piața din România.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 10 August 2021 - 09 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.