Un nou an implică un plan bine gândit la capitolul buget și strategie. Dacă 2020 s-a arătat mai dur față de businessul tău, nu este momentul să renunți, ci să-ți îmbunătățești abordarea și să ai obiective specifice. O parte importantă a acestui proces o reprezintă previziunile pentru noul an fiscal, care te vor ajuta să-ți stabilești o serie de target-uri. Iată câteva sfaturi și idei pe care să le aplici în acest an:

Verifică standardele industriei

În funcție de domeniul în care activezi, trebuie să analizezi cu atenție standardele industriei și să aduni informații prețioase despre piață. În special în contextul actual cauzat de pandemie, revenirea la normal se va lăsa așteptată, dar businessul tău poate înflori chiar și când nu te aștepți. Discută cu antreprenorii din domeniul tău despre standardele din acest an și despre bugetele necesare pentru fiecare ramură. Poți să apelezi și la o refinantare a unui credit IMM, o soluție convenabilă ce poate asigura continuitatea și dezvoltarea afacerii tale.

Ocupă-te de previziuni

Dacă anul 2020 ne-a învățat un lucru, acesta este nevoia de pregătire în fața neprevăzutului. Aceasta se poate traduce în flexibilitate, însă nu toate firmele pot să dea dovadă de flexibilitate semnificativă în momentele de criză. Fie că nu există resursele și pregătirea necesară, fie că profilul companiei nu permite implementarea bruscă a unor măsuri ajutătoare. Pe lângă termenul pe care trebuie să-l stabilești când creezi bugetul, previziunile te vor ajuta să-ți stabilești obiective precise. Analizează datele din ultima perioadă și pune condiții, precum creșterea vânzărilor cu 10% în următorul an, și găsește conexiuni clare între datele din prezent și acest obiectiv strategic. Previziunile te pot ajuta să tai din bugetele pe anumite segmente ale businessului care nu au dat roade în anul trecut și să-ți concentrezi resursele pe noi planuri.

Economisește

Ține cont de nevoia de a economisi în cadrul businessului, mai ales atunci când faci previziunile. Nu te baza pe profitul pe care îl estimezi, ci pornește de la premisa că ai nevoie să pui bani deoparte și să reduci din cheltuieli încă de la început. De asemenea, încearcă să eviți investirea în proiecte noi de care nu ești sigur că vor da roade, doar pentru a-ți asuma un risc. Când pregătești bugetul, trebuie să comunici cu toate departamentele din compania ta și să asculți recomandările acestora. Anul trecut este un exemplu bun de riscuri care apar pe nepregătite și care te pot prinde pe picior greșit din punct de vedere financiar. Cere și ajutorul unor experți dacă vrei să fii cât mai sigur și dacă ai nevoie ca activitatea ta să revină în forță pentru ca afacerea să supraviețuiască.

Fii cât mai clar în stabilirea obiectivelor

Când stabilești obiectivele pentru noul an, vei avea nevoie de o viziune clară pentru viitor. Cu cât ești mai ambiguu și nu găsești un target specific, cu atât mai greu îți va fi să faci previziuni corecte sau apropiate de realitate. Lucrează cu datele pe care le ai până acum, chiar dacă ai o companie mică și nu ai apucat să aduni informații substanțiale în ultimul an. În acest fel vei putea să te bazezi pe ceva real, chiar dacă anul trecut este marcat de această situație fără precedent. Multe companii folosesc acum criza cauzată de pandemie pentru a dezvolta unelte și strategii care ajută și alte businessuri să analizeze cu atenție posibilitățile de viitor. Apelează la un astfel de serviciu dacă vrei un plan cât mai clar și un buget realist.

Citeste si:
Primul apartament și bugetul: ce trebuie să iei în considerare
Primul apartament și bugetul:...

Fii optimist în noul an și stabilește un buget cu întreaga ta echipă, fără a evita să ceri ajutor atât pentru strategie, cât și pentru finanțele de care vei avea nevoie.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.