Cu atât de multe date despre creșteri spectaculoase prezentate în mass-media, mediul e-commerce tentează tot mai mulți români să devină antreprenori pe internet. Ca în orice business, există oportunități, dar și multe provocări, probleme, dificultăți. Nimic nu este simplu în afaceri, dar este adevărat că a opera un magazin online nu este doar un trend, ci o reală șansă de succes în comerț. Planul de afaceri, politica de promovare și modul în sine de operare sunt cele care vor decide în mare măsură nivelul de performanță al afacerii.

Iată mai jos câteva aspecte la care orice antreprenor care doreste sa lanzeze un magazin online trebuie să fie extrem de atent pentru a-și asigura șansele de succes:

Website impecabil din punct de vedere tehnic

Există mai multe capitole esențiale ce țin de partea tehnică a unui website. Trebuie să te gândești înainte de toate la uzabilitate, la experiența clientului în magazin - indiferent de tipul magazinului, indiferent că vinzi electronice, alimente, cărți, jucării, cosmetice sau cosuri cadou de Craciun. Toate instrumentele trebuie să fie la îndemâna sa, totul trebuie să fie extrem de simplu. Este indicat să te pui în persoana utilizatorului și să faci experimente de comenzi online, să vezi cât de intuitiv este fiecare mod de a acționa. Ideal este să faci teste în care să implici persoane care nu au mai interacționat cu magazinul online, să observi exact care este experiența lor și să le ceri impresii. De obicei, există loc de a îmbunătăți diverse aspecte.

Asigură-te că lipsesc erorile de programare, indiferent ce browser ai accesa. Website-ul trebuie să fie mobile friendly (testeaza aici), deci să poată fi utilizat perfect și de pe dispozitive mobile. Astăzi, mai mult de jumătate dintre utilizatori accesează magazinele online de pe smartphone sau tabletă. Pentru a avea un website impecabil din punct de vedere tehnic, testarea intensivă este cea mai bună soluție de a identifica erori ce pot fi remediate.

Ai nevoie de un magazin online permanent deschis clienților și unde totul funcționează perfect. Astfel, trebuie să te bazezi pe serviciul de web hosting, care să-ți ofere uptime garantat cel puțin 99,9% din timp și încărcare rapidă a tuturor paginilor la navigarea online. Atenție la perioadele cu trafic mai ridicat, discută cu firma de găzduire web pentru a identifica cele mai bune soluții. La acest capitol, nu există soluții de compromis, pur și simplu ai nevoie de excelență în web hosting pentru a nu pierde potențiali clienți! De la firma de găzduire web poți solicita și servicii de securitate avansată, ai grijă să instalezi un cerificial SSL. Datele trebuie protejate pentru clienți și pentru tine!

Citeste si:
Ținute office pentru antreprenoare: 4 recomandări utile
Ținute office pentru...

Clienții își doresc să poată comunica foarte ușor cu reprezentanții magazinului online

Comunicarea cu clienții, rezolvarea rapidă a problemelor de orice fel, tratarea prietenoasă a retururilor, returnarea imediată a plăților - iată elemente foarte importante. Totul trebuie tratat cu maximă seriozitate, proceduri simple și clare la nivel intern. Comunicarea trebuie să fie fluidă, să se evite orice tip de frustrare a clienților. Chiar dacă apar unele probleme, acestea trebuie rezolvate repede și bine, iar clientul ar trebui să fie recompensat într-un fel atunci când greșeala a fost determinată în mod direct de către magazinul online. De aceste lucruri depind și recenziile online, dar și evitarea interacțiunilor cu autoritățile, în urma unor eventuale reclamații.

Alte subiecte importante pentru un magazin online

Orice e-shop are nevoie de produse de calitate, stocuri suficiente de la furnizori de încredere. Stocurile sunt esențiale mai ales în perioadele de vânzări masive, așa cum este Black Friday. Este nevoie de relații apropiate cu furnizorii, pentru acces la produse în mod preferențial, pentru campanii comune și pentru prețuri cât mai mici permanent. Un alt capitol esențial: cel al serviciilor de curierat. Livrarea produselor către clienți trebuie făcută prin servicii de curierat de calitate, un cadru contractual avantajos pentru magazinul online.

Citeste si:
Omnichannel: o abordare integrată pentru dezvoltarea magazinului...
Omnichannel: o abordare...

Nu uita că orice afacere se bazează pe oameni, iar un magazin online nu face excepție! Ai nevoie de o echipă solidă, de oameni dispuși să muncească eficient, multi-tasking, cu abilități de comunicare astfel încât să interacționeze foarte bine cu clienții și să rezolve orice situație. Oamenii sunt cei de care depinde în mare parte succesul afacerii tale. Ai nevoie de oameni de încredere și la partea tehnică, un programator și un web designer mereu la dispoziție, indiferent că este o colaborare directă sau printr-o firmă de specialitate.


Despre autor:


Ultima actualizare: 4 Noiembrie 2020 - 02 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.