1. Aparatura

In primele luni de activitate va trebui sa investesti destul de mult in aparatura. Fie ca vorbim de laptopuri, imprimante sau case de marcat, aceste cheltuieli nu trebuie amanate prea mult, pentru ca pot incetini sau chiar bloca activitatea companiei. Nu poti sa tai bonuri clientilor fara o casa de marcat, asa cum nu poti gestiona activitatea firmei tale fara un computer. Insa aparatele pe care le cumperi te vor ajuta sa-ti faci treaba mai usor si mai repede si te vor feri de amenzi sau probleme cu autoritatile statului.

2. Contabilitatea

Intr-o companie debutanta, timpul este o resursa foarte limitata. Tocmai de aceea, nu iti poti permite sa iti tii singur contabilitatea. Contabilitatea consuma mult timp si efort, motiv pentru care ar putea fi mai convenabil sa apelezi la o firma specializata. Conform Entrepreneur, e nevoie de foarte mult timp si efort ca sa iti tii singur contabilitatea, iar orele acestea ar fi mai bine utilizate in serviciul companiei tale. Ar trebui mai degraba sa te concentrezi pe activitatile care aduc profit, in loc sa pierzi timpul cu calcule si birocratie. Mai multe decat atat, vei mai fi relaxat stiind ca finantele companiei tale se afla pe mana unor experti, care fac asta de zeci de ani.

3. Marketingul

Ca sa generezi profit ai nevoie, in primul rand, de clienti. Tocmai de aceea, e bine sa investesti in marketing pentru compania ta inca de la bun inceput. Clientii sunt extrem de importanti pentru o companie in formare. Asta pentru ca, fara ei, compania ramane atat fara venituri, cat si fara obiect de activitate. Chiar daca iti va fi greu din punct de vedere financiar, trebuie sa stabilesti, inca de la inceput, un buget pentru promovarea produselor tale si pentru atragerea de clienti.

4. Personalul

Cand esti la inceput, vei avea tendinta sa treci repede prin procesul de recrutare a angajatilor tai. Acesta este un impuls normal, in special atunci cand resursele tale sunt limitate. Insa trebuie sa incerci sa-i rezisti. Fiecare om pe care il angajezi este o investitie pentru compania ta. Investesti in el timp, efort si bani, atat direct cat si indirect. Trebuie sa incerci sa nu te grabesti atunci cand faci angajari, pentru ca te va costa foarte mult sa inlocuiesti un angajat. E mult mai bine sa fii rabdator si sa astepti sa apara persoana potrivita pentru postul pe care il oferi, chiar daca asta te va costa initial timp si bani. Pe termen lung, iti vei recupera cu varf si indesat investitia.

5. Consumabilele

Fie ca vorbim de pixuri, hartie, tus pentru imprimante sau role case de marcat, consumabilele reprezinta cheltuieli ce nu trebuie neglijate intr-o companie. Nu iti poti permite sa ramai fara tus in imprimanta atunci cand trebuie sa semnezi un contract, sau fara hartie in casa de marcat cand vrei sa scoti un bon pentru un client. Trebuie sa-ti formezi obiceiul de a preintampina aceste probleme, pentru ca ele pot stingheri activitatea companiei si iti pot aduce pierderi mult mai mari decat costul acestor consumabile.

6. Clientii

In perioada de inceput, goana dupa incasari reprezinta cea mai mare parte a activitatii. Atragerea clientilor este foarte importanta intr-o companie, in special una mica, aflata in perioada de debut, insa retentia acestor clienti e cel putin la fel de importanta. Clientii care revin genereaza venituri recurente, pe care te poti baza luna de luna si care vor contribui la dezvoltarea companiei tale. Dar, mai important decat atat, retentia clientilor poate afecta chiar si reputatia companiei. Un numar mare de clienti nemultumiti iti poate afecta serios vanzarile viitoare, asa ca ar fi bine sa investesti timp si efort pentru satisfactia clientilor tai.