Antreprenoriatul pare tot mai atractiv pentru romani, insa, pentru a avea parte de un parcurs ascendent, este nevoie de mai mult decat capital crescut si o idee buna.

Programul Start Up Nation a deschis apetitul romanilor pentru business. Potrivit start-up.ro, au fost inscrise pentru finantare peste 19.000 de planuri de afaceri, iar aproape 4.000 dintre acestea au obtinut punctaj maxim. Programul de sprijinire a afacerilor la inceput de drum, la fel ca si finantarile europene, le asigura antreprenorilor doar finantarea, insa un business, mai ales unul la inceput, are nevoie de mai multe decat atat. Iata cateva aspecte de care adesea antreprenorii uita, dar care sunt vitale pentru succesul unei afaceri:

1. Toata echipa pe aceeasi lungime de unda. Cum comunicam si cum ne aliniem viziunile

Intalnirile si discutiile cu privire la progres si la statusul proiectelor ar trebui sa aiba loc de mai multe ori pe saptamana. Desigur, asta nu inseamna ca trebuie sa stam toata ziua in sedinte interminabile, ci doar ca trebuie sa discutam in permanenta cu partenerii si membrii echipei in legatura cu parcursul proiectelor.

Asa numitele „whiteboard meetings” sunt cele mai potrivite pentru ca toata echipa sa se alinieze si sa nu se piarda mult timp in sedinte. Este vorba despre sedinte scurte, rapide, cu un suport vizual pe o astfel de tabla in care se discuta punctual pe proiecte/probleme/rezolvari. Suportul vizual este ca o agenda a intalnirii si ajuta la stabilirea unei structuri clare a discutiilor.

2. Fara obiective financiare

Cel mai des antreprenorii pornesc la drum avand in minte obiective financiare, insa mai important este sa construiesti un business din pasiune, si nu din dorinta de a castiga mai multi bani. Banii nu ar trebui sa fie singura motivatie din spatele unei afaceri, scriu cei de la Entrepreneur, ci pasiunea pentru ideea ta si pentru domeniul respectiv. Fara sa ai o pasiune reala pentru domeniul in care activezi, devine un adevarat chin sa conduci o afacere, iar fara implicare emotionala este aproape imposibil sa ai succes.

Citeste si:
Echipa lui Mario Fresh, implicată într-un accident. Declarațiile...
Echipa lui Mario Fresh,...

Insusi Mark Cuban spunea ca nu ar trebui sa dezvolti o companie, daca nu este intr-un domeniu pe care il iubesti.

3. Construirea brandului incepe de la infiintarea firmei

Gandeste-te la brandul companiei de la bun inceput. Cine este compania, cine ii sunt clientii, cum ai caracteriza-o - sunt doar cateva dintre intrebarile la care ar trebui sa raspunzi inainte sa investesti banii. Este foarte important sa te pozitionezi corect in piata inca de la bun inceput, mai ales in epoca Facebook, Twitter si Instagram, in care o imagine buna si o campanie inedita pot sa-ti aduca mai multa expunere decat o face o reclama in primetime la TV.

4. Echipa si cultura din companie sunt tonul si muzica

Cultura si etica de lucru intr-o companie se stabilesc inca din primul an. Fara o baza solida din acest punct de vedere, progresul e aproape imposibil. Din acest punct de vedere liderii sunt cei mai importanti. Cand liderul cauta scuze si vinovati in loc sa caute solutii, intreaga echipa va proceda la fel. Acesta lucru se intampla si in alte aspecte care tin de parcursul unui business.

Citeste si:
[comunicat de presa] Finalizare proiect "GRANT PENTRU CAPITAL DE...
comunicat de presa ...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.