Companiile de renume international au in spate un istoric de zeci de ani in care si-au construit o reputatie buna in ochii consumatorilor.

Conceptul de branding inglobeaza toate eforturile unei companii de a-si crea o imagine usor de recunoscut si apreciata de consumatori, care sa ii fidelizeze clientii si sa ii asigure un succes indelungat pe piata. Un studiu realizat de compania de cercetare Nielson's Global New Product Innovation a descoperit ca 59% dintre consumatori prefera sa cumpere produse de la branduri familiare, de care au auzit sau care le-au fost recomandate de prieteni si familie, ceea ce arata cat de important este pentru firme sa aiba vizibilitate si expunere pozitiva.

Construirea unui brand implica o campanie de marketing bine structurata, pe toate canalele de comunicare, si existenta unui mesaj simplu de inteles, unitar si consecvent. Exista mai multe directii care trebuie acoperite de un business care cauta sa se autodefineasca, dar si modalitati diverse de a-si face o imagine favorabila in ochii clientilor. Iata ce fac brandurile internationale pentru a-si pastra relevanta si a ramane in top:

Defineste-ti bine brandul

O companie trebuie sa stie care ii sunt punctele forte si avantajele pe care le detine in fata competitiei, iar identitatea brandului trebuie sa reflecte acest lucru. Definirea corecta a companiei, de ce se afla pe piata si ce le poate oferi consumatorilor este esentiala inca din prima faza a constructiei brandului.

Incearca sa identifici canalele eficiente de comunicare

Un business nou aparut pe piata trebuie sa se asigure ca va ramane in mintea consumatorilor si ca acestia isi vor aduce aminte de el cand vor lua decizia de cumparare. Una dintre cele mai bune metode prin care un business le poate castiga increderea consumatorilor si poate capata expunere este cu ajutorul produselor promotionale. Studiile arata ca 87% dintre consumatori pastreaza un material promotional precum acesta mai mult de un an, timp in care il folosesc si il imprumuta apropiatilor. De asemenea, 79% dintre consumatori spun ca isi fac o parere mai buna despre o companie care distribuie materiale gratuite sau de fidelizare.

Citeste si:
Agri Trade Summit 2024, o nouă ediție de succes
Agri Trade Summit 2024, o...

Acesta este motivul pentru care companiile internationale au facut un brand chiar din produsele lor promotionale. Coca Cola, de exemplu, a facut o marca inregistrata din mini fridigerele sau lazile frigorifice inscriptionate cu logo-ul companiei, in timp ce umbrelele de plaja ale celor de la Pepsi inseamna publicitate anuala garantata.

Construieste-ti o relatie de incredere cu consumatorii

Acum, brandurile au la dispozitie un canal de interactiune directa, in timp real, cu consumatorii. Companiile care comunica bine pe retelele de socializare reusesc sa isi construiasca o reputatie buna prin faptul ca isi trateaza fiecare client cu egala importanta. Pentru consumatori, brandul capata o identitate mai puternica, nu mai este vorba doar despre o companie intangibila, ci despre o entitate cu care se poate comunica, preocupata pentru a le rezolva nemultumirile si cu care pot schimba chiar si o gluma, ocazional.

Citeste si:
Descoperă cele mai prestigioase colecții exclusive și branduri de...
Descoperă cele mai...

Nu repeta acelasi mesaj

Campaniile de branding ale unei companii nu trebuie sa fie identice, iar acelasi mesaj ambalat si reambalat in forme diferite pana la refuz nu va reusi sa aiba succes la nesfarsit. Ideal, comunicarea realizata de o companie trebuie sa fie concisa, clara, naturala, in concordanta cu valorile organizationale ale brandului si complementara. Un brand care spune o poveste isi construieste o identitate coerenta in ochii consumatorilor. Mesajul nu este acelasi lucru cu motto-ul companiei. Branduri precum Nike (Just do it) sau L'Oreal (Because you're worth it) au venit cu un slogan care inglobeaza crezul companiei, insa mesajele lor de comunicare au fost diferite in fiecare campanie initiata.

Asuma-ti un risc si inoveaza

O companie care prefera sa ramana intr-o zona de confort si sa nu isi asume niciun risc nu va reusi niciodata sa ajunga intr-un loc fruntas pe piata pe care activeaza. De fapt, majoritatea brandurilor de succes au in comun faptul ca au inovat constant si au fost liderii al caror exemplu a fost apoi urmat de competitie. Un brand inovator va reusi sa isi faca loc chiar si pe o piata unde competitia este mare, asa cum este exemplul lui Apple, care a adus noutate si tehnologie, a ridicat stacheta si si-a obligat concurenta sa tina. La fel si Facebook, care a aparut intr-o perioada in care existau si alte retele de socializare, precum Twitter sau MySpace, dar care nu raspundeau la fel de bine nevoilor consumatorilor.

Citeste si:
Ce sfat le-a dat Delia femeilor care au trecut de 40 de ani. Ce...
Ce sfat le-a dat Delia...

Ce alte calitati crezi ca mai sunt importante in constructia unui brand? Care dintre cele expuse mai sus ti se pare esential?

Sursa foto: Bloomicon/ Shutterstock.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.