Business27 Mai 201613:54

Lectura de 3 minute

8 din 10 antreprenori esueaza in primele 18 luni de la lansarea afacerii.

Cel mai simplu motiv pe care antreprenorii pot da vina este lipsa banilor, insa aceasta nu este singura cauza care genereaza esecul a peste 80% dintre antreprenori, conform forbes.com.

Iata care sunt motivele invocate de specialistii care incearca sa explice de ce majoritatea antreprenorilor esueaza inainte de a face profit:

1. Evita consultanta de specialitate

Multi antreprenori, aflati la prima tentativa de a demara o afacere, abordeaza diferite aspecte ale businessului fara sa beneficieze de consultanta de specialitate. Profesionalismul si deciziile corecte sunt absolut necesare in primul an si jumatate de la debutul pe piata, deoarece cele 18 luni reprezinta perioada critica in care se decide viitorul pe termen lung al companiei.

Companiile din Romania care au strategii de crestere pe termen lung devin din ce in ce mai precaute din punct de vedere juridic si incearca din rasputeri sa respecte legislatia in vigoare. De aceea, multe dintre ele angajeaza consilieri juridici, care sa ii sfatuiasca pe manageri in legatura cu strategiile de business si aplicabilitatea acestora in functie de specificul legislativ al domeniului de activitate al companiei.

Consilierii financiari sunt si ei la mare cautare, iar tot mai multe companii precaute cauta un astfel de consultant in resurse umane. Dincolo de dezvoltarea tehnologica si logistica a companiilor, este absolut necesar ca administrarea celei mai importante resurse, angajatii, sa fie o prioritate pentru organizatie. Managementul resurselor umane consta in dezvoltarea si punerea in aplicare a unor practici care sa ajute organizatia sa gaseasca cele mai eficiente solutii in timpul intregului proces de angajare, de la recrutare si pana la parasirea companiei. Eficienta in resurse umane inseamna intotdeauna mai multi bani si o productivitate mai mare a echipei.

Citeste si:
Bentley se asteapta sa incheie 2019 pe profit
Bentley se asteapta sa...



2. Nu sunt cu adevarat in contact cu clientii

Atunci cand unii antreprenori au o idee stralucita si sesizeaza o mare oportunitate pe piata, ei fac un lucru cel putin bizar: fac un pas in spate si considera ca ideea lor este indeajuns de buna incat sa le asigure succesul.

Clientii sunt, de fapt, cheia succesului, iar cateva mesaje postate pe Twitter sau Facebook nu vor fi niciodata suficiente pentru a-i fideliza. Pietele pe care companiile activeaza sunt, de fapt, conversatii, conform cartii „The Cluetrain Manifesto”. Un manager are intotdeauna de ales intre a vorbi cu clientii acum pentru a afla ce poate sa imbunatateasca in activitatea companiei sau a vorbi cu clientii peste un an pentru a afla ce ar fi putut face pentru a nu falimenta compania.

3. Produsele lor nu se diferentiaza cu adevarat pe piata

In lume exista din ce in ce mai multi antreprenori, insa doar o mica parte dintre ei reusesc sa duca businessul pe culmile succesului sau macar sa transforme afacerea intr-o sursa foarte profitabila de venit. Un numar mare de businessuri reprezinta, de altfel, un numar mare de produse, pe toate nisele posibile.

Daca un antreprenor nu se straduieste sa creeze un produs unic pe piata, care sa vina in intampinarea unor nevoi specifice ale clientilor, nu va face altceva decat sa coordoneze oferirea unor produse sau servicii ca oricare altele. Aceasta reprezinta, de altfel, o cale lenta, dar sigura catre faliment. Intotdeauna va aparea cineva care stie sa-si diferentieze produsul pe piata, fie prin calitate, fie prin pret sau, de ce nu, printr-o abordare inedita a procesului de vanzare. Clientii vor intotdeauna ceva nou si vor ignora banalul.

4. Angajatii sunt slab motivati

Citeste si:
Sindicatul Metrorex solicită testarea tuturor angajaților de la metrou
Sindicatul Metrorex solicită...

In Romania, motivarea angajatilor a fost aproape intotdeauna ignorata in strategiile de business. Cu toate acestea, din ce in ce mai multe companii romanesti au inteles ca angajatii slab motivati nu sunt productivi, iar lipsa unei strategii de motivare genereaza o foarte slaba retentie de personal, care afecteaza profiturile companiei pe termen lung, conform business-fundas.com.

Motivarea angajatilor nu se face doar financiar, mai ales ca la inceputul unei afaceri banii sunt, intr-adevar, o problema, ci si printr-un feedback constant, printr-un stil de leadership democratic si printr-o comunicare eficienta la toate nivelurile companiei.

Sursa foto: Shutterstock.com/Kues/ArtFamily/Ollyy

Citeste si:
Situația economică, afectată de COVID-19. Veniturile au scăzut
Situația economică, afectată...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.