Twitter analizeaza posibilitatea de a renunta la limita de 140 de caractere per mesaj si testeaza in aceasta perioada "Beyond 140" ("Dincolo de 140"), un produs ce permite publicarea unor mesaje lungi, ce ar putea fi lansat cu scopul de a creste numarul de clienti, in special in randul companiilor.

"Am petrecut un anumit timp observand ceea ce fac oamenii pe Twitter... si i-am vazut facand capturi de ecran ale unor texte si publicandu-le apoi in mesajele de pe Twitter", a scris, marti, Jack Dorsey, chief executive officer (CEO) al companiei Twitter, pe contul sau personal de pe aceasta retea de socializare, informeaza site-ul Challenges.fr.

"Ce-ar fi daca acest text ar deveni in cele din urma un adevarat text?", a adaugat el intr-un mesaj foarte lung care incearca sa anticipeze schimbarile din viitor.

Twitter testeaza in aceasta perioada "Beyond 140", un produs ce permite publicarea de mesaje lungi, creat cu scopul de a creste numarul de utilizatori, in special in randul companiilor, a declarat pentru AFP o sursa care participa la acest proiect.

In mod concret, un mesaj ("tweet") va aparea pe fluxul de informatii tot cu 140 de caractere, dar, atunci cand utilizatorul va face clic pe el va putea sa vizualizeze integralitatea textului, a carui lungime ar putea ajunge pana la 10.000 de caractere, a relatat aceeasi sursa, care a dorit sa isi pastreze anonimatul. Acest produs ar putea fi lansat, potrivit acelei surse, spre sfarsitul primului trimestru din acest an. Twitter lucreaza inca la eliminarea unor eventuale obstacole, cum ar fi evitarea mesajelor de tip spam si limitarea (sau nelimitarea) numarului de referiri la alti utilizatori ai serviciului.

Pentru reteaua de socializare, avantajul acestei functii ar consta in atragerea advertiserilor care doresc sa publice anunturi publicitare, in contextul in care Twitter a inregistrat pierderi in primele trei trimestre din 2015. Aceasta decizie s-ar inscrie intr-adevar in strategia companiei de a-si creste veniturile, prin largirea bazei sale de utilizatori, al caror numar s-a plafonat de ceva vreme la 300 de milioane.

In aceasta optica, Twitter experimenteaza in prezent diverse produse, care merg de la o reorganizare a fluxului de mesaje vizionate de utilizatori in functie de pertinenta lor si pana la efectuarea de sondaje cu regularitate.

La inceputul lunii decembrie, Twitter a anuntat ca va transmite publicitate tuturor internautilor care consulta continuturile retelei sale, chiar daca utilizatorii nu se conecteaza. Aceasta initiativa i-a vizat pe publicitarii care incearca sa ajunga la milioanele de persoane care viziteaza Twitter in fiecare luna, pentru a ramane la curent cu noutatile, fara sa fie insa utilizatori activi.

Citeste si:
WhatsApp introduce trei funcţii noi în chat. Care sunt acestea
WhatsApp introduce trei...

Desi compania americana a devenit o prezenta inconturnabila pentru artisti, sportivi, politicieni si profesionisti ai comunicarii, Twitter a recunoscut in vara anului trecut ca produsele sale sunt prea complicate pentru a seduce marele public.

Regula celor 140 de caractere a fost fixata in 2006 in timpul crearii Twitter, care era la inceputurile sale un serviciu prin SMS, fapt confirmat, marti, de Jack Dorsey: "Nu am inceput Twitter cu o limita de 140 de caractere. Am adaugat-o pentru ca tweet-urile sa poata fi integrate intr-un mesaj de tip SMS (care are 160 caractere)".

Dar de atunci, regula a fost considerabil relaxata. Vara trecuta, Twitter a suprimat limita de 140 de caractere in mesajele private. A devenit, de asemenea, posibil sa se publice texte lungi pe Twitter, prin descarcarea unei capturi de ecran continand textele respective.

Citeste si:
Pericolul din SMS-urile primite de Paște
Pericolul trimis de hackeri...

Insa suprimarea totala a regulii celor 140 de caractere prezinta riscuri pentru Twitter. In interiorul companiei, specialistii se asteapta la o reactie puternica de respingere in randul utilizatorilor, a dezvaluit pentru AFP o sursa apropiata companiei.

Pe termen lung, Twitter spera totusi ca faptul ca mesajele vor continua sa fie prezentate in fluxul de informatii in formatul cu 140 de caractere va sfarsi prin a invinge reticentele. "Concentrandu-se pe conversatie si pe expedierea de mesaje, cele mai multe dintre tweet-uri vor fi intotdeauna scurte", a promis Jack Dorsey, incercand sa linisteasca twittosfera.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.