Producatorii auto care vor solicita aprobari pentru vehicule noi in Germania vor fi obligati sa acorde autoritatilor de reglementare acces la softurile acestora, potrivit masurilor pregatite de guvern ca raspuns la scandalul emisiilor automobilelor Volkswagen.

Autoritatile germane intentioneaza totodata sa efectueze teste de verificare a informatiilor furnizate de producatori referitoare la emisiile automobilelor, la standuri de control al motoarelor operate de stat, a declarat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.

Potrivit sistemului actual, testarea are loc la companii independente. In Statele Unite, testele de verificare sunt efectuate de Agentia de Protectie a Mediului (EPA). In luna septembrie, EPA a acuzat Volkswagen (VW) ca a instalat softuri ilegale pe automobilele diesel, pentru a reduce nivelul emisiilor in timpul testelor de poluare. Anuntul ministrului german a facut publice primele detalii referitoare la noile masuri control, dupa scandalul de la VW, si este probabil sa dea tonul pentru modul in care autoritatile de reglementare din Europa vor trata aceasta problema.

Autoritatea federala pentru transporturi, KBA, emite certificari pentru noile modele ale marcii Volkswagen, care sunt aplicate apoi in toata Uniunea Europeana. Producatorii auto au fost intotdeauna reticenti sa permita accesul la softurile motoarelor, de teama ca detalii legate de tehnologiile de reducere a emisiilor poluante vor ajunge la companiile concurente.

Este improbabil insa ca o propunere prin care autoritatile de reglementare vor avea acces confidential la softurile motoarelor sa fie respinsa de industria auto. VW a admis in septembrie ca a instalat softuri ilegale capabile sa reduca emisiile poluante ale automobilelor diesel in timpul testelor, pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial. Compania a bugetat pana acum 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de scandal.

Audi, marca de lux a grupului Volkswagen, a recunoscut in noiembrie ca softul ilegal a fost instalat pe alte 85.000 de automobile.

Citeste si:
DUS: 14 județe și Capitala au fost afectate de vremea nefavorabilă
DSU: 14 județe și Capitala,...

Presedintele grupului german, Hans Dieter Potsch, a afirmat saptamana trecuta, intr-o conferinta de presa, ca un lant de erori a condus la tot acest scandal. Reprezentantii VW au recunoscut la conferinta de presa ca scandalul isi are originea intr-o decizie din 2005 de a promova vehiculele diesel ale grupului pe piata din Statele Unite.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.