Fiecare manager are in minte, constant, doua obiective esentiale pe care vrea sa le atinga in afacerea sa: profitul si cresterea productivitatii angajatilor.

Insa, in timp ce profitul si optimizarea costurilor se afla in stransa legatura cu gandirea rationala, cu matematica si contabilitatea, cresterea productivitatii angajatilor are o puternica legatura cu psihologia muncii, a angajatului si a angajatorului.

Exista, insa, cateva trucuri care te pot salva ca manager si te pot transforma intr-un om de afaceri care coordoneaza angajati fericiti si productivi.

Activitati de team building

Activitatile de team building au ca scop dezvoltarea unei comunicari eficiente in cadrul unui grup de munca si dezvoltarea abilitatilor de rezolvare a problemelor. Companiile apeleaza la team building-uri si pentru cresterea motivatiei angajatilor, cresterea nivelului de satisfactie a acestora si, in mod indirect, pentru cresterea productivitatii echipei la locul de munca, dupa acum aflam de pe site-ul publicatiei de business MindTools.


Cadouri pentru angajati

Un angajat care se simte apreciat este un angajat productiv, iar un bun manager ar putea, din cand in cand, sa le ofere mici atentii angajatilor sai. Cu toate acestea, din lipsa de timp, acesta nu reuseste sa ii cunoasca pe angajati altfel decat din punct de vedere profesional, iar atentiile risca sa fie lipsite de personalitate si gestul ineficient. Cateodata, nici un teambuilding nu reuseste sa scoata la iveala ceea ce le place angajatilor, cum sunt ei in timpul liber, ce hobby-uri au. Pentru aceste situatii exista obiecte extrem de functionale care sunt cumva legate de activitatile de la locul de munca, insa calitatea lor si faptul ca pot fi folosite si in timpul liber vin ca un bonus. Spre exemplu, daca angajatii folosesc iPad-uri, o carcasa cu tastatura pentru acestea poate fi o idee buna. Nici un suport pentru cartile de vizita nu e o alegere banala, iar un pix sau un stilou personalizat ar putea construi cadrul ideal pentru niste glumite interne. O agenda noua, cu tot cu un pix sau un stilou, concureaza pentru pozitia de „cadoul perfect“, iar managerul va fi apreciat pentru initiativa, in special daca isi ia din timpul pretios pentru a scrie un mesaj personalizat pe prima pagina. Sfat: colegele de la resurse umane pot fi de mare ajutor, ele fiind cele care stiu detalii despre fiecare angajat.

Citeste si:
Kit unghii cu gel - Cele mai bune sfaturi și trucuri pentru...
Kit unghii cu gel - Cele mai...

Set cadou Millau personalizat, de pe PROMOTION.EU
O zona de relaxare

Managerii din prezent acorda o atentie din ce in ce mai mare mediului de lucru si angajatilor pentru a creste satisfactia acestora la locul de munca si, implicit, productivitatea lor, conform site-ului de business Inc, care ofera si o serie de exemple de zone de relaxare in care orice angajat din lume si-ar dori sa petreaca cel putin o jumatate de ora pe zi. O astfel zona de relaxare, la care angajatii au acces oricand sau in pauzele de lucru prestabilite, duce la destinderea acestora si le ofera sentimentul ca locul de munca nu inseamna doar constrangere si nu se rezuma la target-uri, deadline-uri sau sedinte lungi si plictisitoare.


Respecta pauzele angajatilor!

Angajatii care isi iau pauze scurte si frecvente in timpul programului de lucru au mai multa energie si mai putine dureri de cap sau de spate decat cei care nu se ridica de la birou, conform unui studiu efectuat la Scoala de Business Hankamer a Universitatii Bayolor din Texas, SUA, citat de publicatia Health. Insa, desi studiul nu arata, in mod direct, daca pauzele angajatilor cresc productivitatea acestora, faptul este demonstrat indirect, deoarece momentele de relaxare cresc satisfactia la locul de munca, reduc epuizarea emotionala si ii motiveaza pe angajati sa-si asume si alte sarcini decat cele pentru care sunt platiti.

Citeste si:
Beneficiile serviciilor de internet fix pentru afaceri
Beneficiile serviciilor de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.