Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, spera ca pana la sfarsitul lunii mai sa primeasca aprobarea de la CE pentru Masterplanul de transport, el adaugand ca interconectivitatea intre regiunile istorice s-ar putea rezolva in urmatorii patru ani, atat din punctul de vedere rutier cat si feroviar.

Ioan Rus a spus, miercuri, in cadrul unei vizite la lotul 4 al santierului autostrazii Turda - Sebes, alaturi de comisarul european pentru politici regionale, Corina Cretu, ca spera sa primeasca in cel mai scurt timp, pana la sfarsitul lunii mai, aprobarea din partea CE pentru Masterplanul general de transport, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Noi am trimis raspunsuri la toate observatiile pe care CE le-a avut la Masterplanul general de transport, speram ca in cel mai scurt timp, pana la finalul lunii mai, sa primim aprobarea finala si sa se semneze programul de infrastructura mare in Romania, acela fiind momentul in care stim sumele pe care le avem la dispozitie si putem prioritiza. Daca vom reusi sa implementam toate programele pe care le avem, am putea rezolva interconectivitatea intre regiunile istorice ale Romaniei in urmatorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru exceptional. Si nu vorbesc doar de transportul rutier, in paralel avem investitii mari si in transportul feroviar, care are un rol important in dezvoltarea economica”, a spus Rus.

Potrivit acestuia, in 2016 se vor termina lucrarile la autostrada Turda - Sebes, iar Autostrada Transilvania, de la Brasov la Bors, va fi finalizata in 2017 - 2018, iar cat mai curand vor incepe si lucrarile la Pitesti - Sibiu si la Comarnic - Brasov.

"Avem o absorbtie de 58 - 59% pe infrastructura de transport, speram sa depasim 80% din exercitiul financiar 2007 - 2013. Pe langa banii care vin de la CE avem si 7 miliarde de euro alocati de la bugetul de stat. In Masterplanul de transport avem si 7 aeroporturi internationale, 10 porturi dunarene si 14 centre intermodale”, a mai spus Ioan Rus. La randul sau, Corina Cretu a spus ca pentru CE este important ca Masterplanul de transport sa aiba sustinere nationala si stabilitate, sa existe asigurari ca nu va fi schimbat pe parcurs.

"O dezbatere nationala si o sustinere din partea fortelor politice, a societatii, cred ca este importanta. Programul de infrastructura mare inseamna 9,5 miliarde de euro din partea CE, si cu contributia Romaniei de 7 miliarde de euro, sigur se pot face prioritati. Pentru prioritatile Romaniei fondurile acestea nu vor fi suficiente, dar e un pas inainte”, a spus Cretu.

Citeste si:
Sindicaliștii de la Metrorex protestează la sediul Ministerului...
Sindicaliștii de la Metrorex...

Potrivit acesteia, pentru CE este o prioritate asigurarea interconectivitatii culoarelor europene de transport cu autostrazile nationale.

Autostrada Turda - Sebes, impartita in patru loturi, are o lungime de 70 de kilometri si va asigura legatura intre Coridorul IV Pan – European, in zona orasului Sebes, judetul Alba, si conexiunea cu Autostrada Transilvania, in zona Turda.

Lucrarile costa 440 de milioane de euro, au inceput in anul 2014 si vor fi finalizate in cursul anului 2016. Finantarea este asigurata din fonduri europene si fonduri de la bugetul de stat. Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, reiese din Masterplanul de transport.

Proiectele de autostrazi incluse in Masterplan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor. In plus, Masterplanul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.

Citeste si:
Corina Crețu: Suntem la un pas de ridicarea vizelor pentru intrarea...
Corina Crețu: Suntem la un...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.