Reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016, a declarat marti ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a anuntat un necesar de finantare de aproape 30 miliarde euro pana in anul 2030.

"In acest moment avem spre 700 kilometri de autostrada in operare. In 2016, cu siguranta finalizam si vom putea circula pe Sibiu - Nadlac, pe Cluj - Bors, cu o exceptie intre Mihaiesti si Suplacu de Barcau, care ar putea fi finalizata in 2017, pe Cluj - Targu Mures, Targu Mures - Fagaras, Sibiu - Fagaras, Fagaras - Brasov in situatia in care vom fi extraordinari de activi, daca nu in 2017. Cu certitudine vor fi inca 250 de kilometri de autostrada in 2016", a anuntat Rus, intr-o conferinta de presa.

Referindu-se la deschiderile programate in acest, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nadlac - Arad (16,6 km), lotul 2 Timisoara - Lugoj (25,7 kilometri), Gilau - Nadaselu (8,7 kilometri) si 4,9 kilometri pe autostrada Bucuresti - Ploiesti, scrie MEDIAFAX.

PRIORITATILE INFRASTRUCTURII RUTIERE IN PERIOADA 2015-2016

Pana in anul 2030, Romania ar urma sa construiasca 725 kilometri de autostrada, 184 de kilometri de autostrada fazata si 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA. Potrivit informatiilor prezentate de Rus, sumele pentru investitiile in infrastructura vor putea fi asigurate in urmatorii ani din finantari europene de 6 miliarde euro (incluzand cofinantarea nationala), acciza la motorina, rovinieta, concesiuni si parteneriate public-private (4 miliade euro) si credite de la Banca Europeana de Investitii, BERD si Banca Mondiala.

"Exista si sursa BEI, BERD, Banca Mondiala pe care nu le-am valorificat cum se cuvine", a afirmat ministrul Transporturilor.

Prin programele cu finantare europeana, Romania are ka dispozitie 1 miliard euro pentru perioada de alocare 2007-2013 si 5 miliade euro pentru intervalul 2014-2020. "Ultima scuza este ca nu avem bani", a spus ministrul, aratand ca pana in prezent principalele probleme in domeniul dezvoltarii infrastructurii au fost ineficienta si lipsa structurarii proiectelor.

Ministrul a adaugat ca dupa revenirea la Ministerul Transporturilor, "cu arme si bagaje", CNADNR va trebui sa prezinte un plan de management. "In 25 de ani n-am avut niciodata", a spus Rus.

CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostrada anul trecut (22 de kilometri intre Orastie si Sibiu, respectiv 28 de kilometri intre Nadlac si Arad), mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013.

Citeste si:
Sindicaliștii de la Metrorex protestează la sediul Ministerului...
Sindicaliștii de la Metrorex...

Prezent la evenimentul organizat de ministerul Transporturilor pentru prezentarea prioritatilor infrastructurii rutiere, premierul Victor Ponta a anuntat ca Master Planul de Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice. Documentul de implementare al Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament in urmatoarele doua saptamani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.