Augustin Hagiu a declarat, pentru MEDIAFAX, ca transportatorii rutieri de marfuri asteapta, in primul rand, ca Ministerul Transporturilor sa isi respecte promisiunile asumate prin minuta semnata in luna mai, in urma carora protestele anuntate atunci au fost suspendate.
Hagiu a precizat ca dupa ce vor fi rezolvate solicitarile mentionate in minuta incheiata in luna mai, se poate intra intr-un dialog cu reprezentantii Ministerului Transporturilor.
In cadrul protestului, unii dintre soferii de autocamioane aflati pe trasee intentioneaza sa mearga in coloana, cu viteze reduse.
In minuta din 22 mai, semnata de Relu Fenechiu, ministru al Transporturilor in acea perioada, si reprezentantii UNTRR si CNR, Radu Dinescu si Meyer Siegfried, se arata ca, in maxim 30 de zile, MT va analiza propunerile partenerilor sociali si, ulterior, va propune un program punctual pentru solutionarea problemelor.
De asemenea, in document se mentiona ca vor fi constituite subcomisii de specialitate, formate din reprezentanti ai MT si ai transportatorilor, care sa dezbata si sa promoveze modificari si completari ale unor acte normative.
Confederatia Nationala Rutiera a anuntat, in 5 noiembrie, ca din 9 noiembrie transportatorii rutieri de marfuri opresc activitatea, pe termen nelimitat, sustinand ca "au epuizat toate caile diplomatice" in relatia cu autoritatile, care nu isi respecta angajamentele, si ca cea mai recenta "lovitura" din partea Guvernului este cresterea accizelor la carburanti.
Potrivit CNR, in ultimele luni, patronatele din transporturi au transmis propuneri catre Guvern, Ministerul Muncii si Ministerul de Finante, incluzand si solutii pentru combaterea evaziunii fiscale, insa adresele oficiale ale confederatiei nu au primit raspuns, iar ministru Ramona Manescu "a refuzat intalnirile cu reprezentantii patronatelor membre CNR".
Despre industria producatore de mașini
Pe de alta parte, transportatorii rutieri de marfuri sustin ca mai primesc inca o lovitura de la Guvern prin scumpirea carburantilor, prin cresterea accizei si prin noua taxa de 7 eurocenti.
In 22 mai, transportatorii rutieri au renuntat la protestul anuntat, dupa o intalnire de cateva ore cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, unde s-a stabilit un calendar pentru revizuirea mai multor prevederi legislative.
Reprezentantii CNR au cerut Guvernului corectarea "anomaliilor legislative actuale, eliminarea actelor de coruptie si un dialog constructiv".
Acestia au criticat existenta unor suprapuneri legislative si situatiile in care mai multe acte normative reglementeaza aceleasi situatii.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania are 13.000 de membri, operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.
Sindicaliștii de la Metrorex protestează la sediul Ministerului...
Confederatia Nationala Rutiera este cea mai noua structura patronala din domeniul transporturilor rutiere de marfuri si de persoane si are in componenta peste 36 de structuri asociative din Federatia Operatorilor Romani de Transport, respectiv Federatia Transportatorilor Europa. CNR reprezinta interesele unui numar de peste 7.500 operatori de transport rutier din Romania.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro