"In materie de infrastructura suntem foarte interesati de participarea la proceduri de concesiune a companiilor din China, pentru ca intr-o procedura de concesiune presupune ca si constructia, si finantarea se fac din resurse private, deci nu publice, si normal ca forta financiara a companiilor chineze si cea a bancilor din China este foarte importanta", a declarat Sova, prezent la Forumul economic China-Europa Centrala si de Est, transmite MEDIAFAX.
El a adaugat ca autoritatile au invitat constructorii chinezi sa participe si la licitatii care presupun finantari din fonduri europene.
"Eu am spus, si cu umor la un moment dat, ca e greu sa castigi, daca nu participi", a spus Sova.
El a precizat ca, pana in prezent firmele din China nu au participat la licitatii dintr-o reticenta subiectiva generata de ideea ca in spatiul european acestea nu castiga.
Compania China Communication Construction Company s-a inscris, in consortiu, la licitatia pentru Craiova-Pitesti, dar si la Comarnic-Brasov, de la ultima retragandu-se.
Sova a precizat ca pentru Autostrada Transilvania partea chineza si-a exprimat interesul inca din vara, dar pentru acest proiect autoritatile inca nu au decis care va fi varianta de finantare.
Ministrul a mai spus ca in prezent orice companie chineza poate participa la licitatii, in conditiile respectarii reglementarilor din legislatia romaneasca si europeana.
Sova a aratat in cadrul unei sesiuni dedicate infrastructurii de transport ca in domeniul autostrazilor autoritatile intentioneaza sa finalizeze pana la finele anului 2014 loturile 1 si 2 de la Nadlac-Arad si lotul 3 de la Sibiu-Orastie, in 2015 urmand sa fie date in folosinta lotul 2 de la Timisoara-Lugoj si loturile 2, 3, 4 de la Lugoj-Deva.
„Autostrada electrică” a Moldovei: Un retur Suceava-București, de...
"La sfarsitul lui 2015 vom avea o autostrada continua de la Nadlac, de la granita de vest a tarii, pana la mijlocul tarii, la Sibiu", a declarat Sova.
In plus, pana in 2016 vor fi finalizate si tronsoanele Sebes-Turda si Campia Turzii-Targu Mures. "In urmatoarea perioada de programare 2014-2020, finantarile pentru infrastructura de transport se vor tripla la nivel european si se ridica la 26 miliarde euro, din care Romania va beneficia de trei miliarde euro", a spus ministrul.
Pentru acest interval sunt vizate autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Bacau, Sibiu-Pitesti, o noua sectiune a centurii Bucuresti, Bacau-Pascani-Iasi si Craiova-Calafat, potrivit sursei citate.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro