La fiecare 18 minute, o femeie moare in Europa, din cauza cancerului de col uterin. Aceeasi boala necrutatoare este a treia cauza de deces in randul romancelor, dupa cancerul pulmonar si cel la san
Potrivit Healty, in perioada 20 - 26 ianuarie 2008, Romania marcheaza pentru a doua oara consecutiv, alaturi de toate celelalte tari europene, “Saptamana Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin” - o initiativa a Asociatiei Europene pentru Cancer Cervical (ECCA*). Campania are ca scop educarea femeilor pentru prevenirea cancerului de col uterin.

“Aminteste-ti de testarea citologica si de vaccinare. Cancerul de col uterin poate fi prevenit”.
Aceasta este deviza campaniei menita sa aminteasca femeilor de toate varstele ca o boala grava si care este provocata de tipurile oncogenice ale papilomavirusului uman (HPV) poate fi combatuta prin testare citologica regulata (testul Papanicolaou) si prin vaccinare. Campania de informare se adreseaza deopotriva autoritatilor, care trebuie sa se implice mai mult in dezvoltarea unor programe medicale bine puse la punct pentru testarea eficienta a tuturor femeilor, dar si profesionistilor in domeniul sanatatii pentru depistarea bolii in stadii incipiente si publicului.

Compania GlaxoSmithKline este si anul acesta alaturi de ECCA in organizarea celei de-a doua Saptamani de Prevenire a Cancerului de Col Uterin. Astfel, GlaxoSmithKline continua campania de informare si educare pentru prevenirea cancerului de col uterin, pe care a dezvoltat-o pe parcursul anului trecut si care s-a bucurat de sprijinul a 19 femei celebre din Romania.

Prima actiune a avut loc in 20 ianuarie 2008 la complexul Plaza Romania din Bucuresti. Medici , femei celebre , reprezentanti ai partenerilor de campanie si reprezentanti GlaxoSmithKline s-au intalnit si au stat de vorba cu femei pentru a le convinge sa aiba mai multa grija de sanatatea lor. Cei care au trecut prin rotonda Plaza Romania au aflat detalii importante despre boala si despre activitatile din cadrul acestei saptamani de la medici specialisti ginecologi si de la partenerii campaniei , au primit materiale informative si au admirat expozitia foto ''Momente fericite'' cu portretele a 19 femei celebre din Romania. Fetele , mamele , bunicile aflate la eveniment s-au lasat fotografiate ''la minut'' exprimandu-si astfel solidaritatea fata de campanie.

Pentru diversificarea surselor de informare si educare in cadrul campaniei , Fundatia Renasterea pune la dispozitia publicului numarul telefonic gratuit 0800 8 300 300 iar GlaxoSmithKline mentine activ site-ul de informare www.cancercoluterin.ro Accesand site-ul cu informatii bine structurate , pe intelesul tuturor , femeile vor afla care este legatura dintre virusul HPV si cancerul de col uterin , daca sunt expuse riscului de imbolnavire si cum anume se pot proteja.

Campania “Saptamana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin” incearca sa le informeze pe femei despre modalitatile de prevenire a acestei maladii, conform Cronica Romana. Cancerul de col uterin este al doilea caz ca frecventa in randul femeilor sub 45 de ani din intreaga lume, deoarece femeia activa sexual este expusa riscului de contaminare cu tulpini ale virusului HPV (human papilloma virus), care este responsabil de aparitia cancerului de col uterin. “Saptamana Europeana pentru Preventia Cancerului de Col Uterin” este o initiativa a Societatii Europene pentru Preventia Cancerului Cervical (ECCA).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.