Capitala e blocata din cauza ca primarii Bucurestiului, in frunte cu Videanu, au incheiat contracte de deszapezire care nu prevad ridicarea muntilor de omat

Potrivit Ziua, edilii Capitalei, in frunte cu cu primarul general Adriean Videanu, s-au folosit de incalzirea globala pentru a da inca o teapa bucurestenilor. Mizand pe acest fapt, administratiile locale au minimalizat faptul ca iarna mai si ninge, neprevazand contracte explicite pentru ridicarea zapezii de pe strazi. Expresia "suntem pregati pentru iarna" a ajuns deja o marota. Cel mai mic strat de zapada perturba grav circulatia, dovedind daca mai era nevoie, neputinta si incompetenta celor alesi sa administreze Capitala. Ultima zapada cazuta pe strazile Bucurestiului a blocat practic intregul trafic din Capitala. Utilajele de deszapezire sunt putine, iar munca se face in bataie de joc, sa treaca timpul si sa se incaseze banii. Nefiresc de multi pentru activitatea prestata.
Totul pleaca de la contractele pentru deszapezire. Acestea sunt foarte scumpe, incheiate haotic, fara sa fie prevazuta si ridicarea zapezii. Practic, cateva utilaje cu lama circula pe strazi si "deblocheaza" circulatia. Nici o firma de salubrizare - deszapezire nu ridica si zapada, ci o inghesuie in colturi de strazi blocand cai de acces, masini, trotuare sau alte benzi de circulatie. Pe tot acest fundal, edilul-sef Adriean Videanu declara initial ca este multumit de calitatea deszapezirii. Pe care o controla telefonic din strainatate. Sosit, in cele din urma, in tara acesta s-a contrazis spunand ca vrea sa suspende circulatia in oras.

Cotidianul adauga ca evacuarea troienelor din Capitala costa 100 de milioane de euro , iar fiecare contribuabil din Capitala ar trebui sa dea 40 de euro pentru evacuarea completa a nametilor.

Cele 100 de milioane de metri cubi de zapada care au paralizat Capitala intr-o singura noapte au provocat un adevarat razboi al nervilor intre cetatenii Capitalei si firmele de deszapezire. In timp ce firmele de salubrizare dau zapada de pe carosabil pe marginea drumului si pe masinile oamenilor, soferii o arunca din nou in strada pentru a putea iesi cu masinile.


Mai grav, ghenele blocurilor au inceput sa dea pe afara din cauza ca zapada a blocat caile de acces la acestea. Nici ambulantele nu pot ajunge la pacienti, medicii fiind nevoiti sa care targile, sute de metri, pe jos. Motivul: firmele care se ocupa de deszapezire nu sint obligate sa curete stradutele si nici sa evacueze zapada din oras. Municipalitatea a refuzat ideea de a ridica toata zapada, anticipind sume imense, platite suplimentar fata de valoarea contractelor de deszapezire.

Daca bucurestenii vor sa scape de zapada ar trebui sa achite o nota de cel putin 100 de milioane de euro, potrivit lui Silviu Prigoana, patronul companiei de salubritate Rosal. „Ca sa scoata toata zapada din Bucuresti, municipalitatea ar trebui sa plateasca 100 de milioane de euro. In contractul incheiat de firma mea cu Primaria Sectorului 3 nu este prevazuta ridicarea zapezii, ci doar deszapezirea a 30% din strazi, in timp ce noi am deszapezit 80%“, spune Prigoana.

Raportat la cantitatea de ninsoare cazuta in noaptea de miercuri spre joi, 100 de milioane de metri cubi, un metru cub de zapada transportat la iesirea din Bucuresti ar costa aproximativ un euro. Cantitatea echivaleaza cu aproximativ 7 milioane de tone, ceea ce se traduce intr-un cost de aproape 15 euro pe tona. O tona de zapada inseamna aproximativ 15 metri cubi de zapada proaspat cazuta sau pina la cinci metri cubi de zapada compactata. Astfel, fiecare dintre cei peste doua milioane de bucuresteni are o „cota“ de 40 de metri cubi de zapada, care cintaresc aproape trei tone si a caror evacuare l-ar costa 40 de euro.

Ordinul de marime este confirmat si de transportatorii din domeniul constructiilor. Transportul costa un euro pe tona pentru fiecare kilometru, a estimat Dan Besciu, omul de afaceri ce detine firma de constructii Euroconstruct Trading '98.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.