Pastilele de dormit japoneze promovate copiilor americani au luat premiul pentru „Cel mai prost produs“, in cadrul unui concurs international organizat anual in Australia
Compania japoneza Takeda Pharmaceuticals a luat Premiul cel mare in cadrul concursului international „Cel mai prost produs“, organizat la Sydney, Australia. Motivatia juriului: compania profita de reglementarile si reclamele din Statele Unite despre pastilele de dormit pentru copii, in ciuda avertizarilor medicale despre folosirea acestora, au argumentat organizatorii. In septembrie 2006, compania a lansat in Statele Unite un spot publicitar pentru pastilele de dormit Rezorem, ce continea imagini cu copii, manuale scolare, autobuz pentru elevi, ce sugereau inceperea scolii. Spotul publicitar nu tragea atentia asupra efectelor secundare ale medicamentului si a faptului ca, in ceea ce-i priveste pe copii, siguranta medicamentului nu a fost garantata.

Kellogg's, cereale cu zahar, sare si desene animate


Ceilalti trei „competitori“ nominalizati la Premiul cel mare au fost Coca-Cola, Kellogg's si Mattel. Coca-Cola a luat Premiul pentru comercializarea internationala a apei imbuteliate Dasani, in ciuda faptului ca au recunoscut ca provine din aceeasi sursa ca si apa locala de la robinet. Comercializarea apei Dasani a fost oprita in Marea Britanie, Germania si Franta, dar continua sa se vinda pe rafturile supermarketurilor din Brazilia, Argentina sau Mexic. Producatorii cerealelor Kellogg's s-au ales si ei cu un premiu in cadrul concursului, pentru folosirea la nivel mondial a imaginilor de desene animate faimoase, in ciuda nivelurilor ridicate de zahar si sare din produsele lor alimentare. Astfel, cerealele Kellogg's din Franta au un nivel de 33% zahar, Frosties din Marea Britanie contin 37% zahar, in conditiile in care specialistii catalogheaza produsele cu 20% zahar ca avind un nivel inalt de zahar.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.