Au fost invitate asociaþii profesionale si de promovare turistica. Printre acestea, Federaþia Patronatelor din Turismul Romanesc, Organizaþia Patronala a Turismului Balnear din Romania, Asociaþia Naþionala a Turismului Rural, Ecologic si Cultural, Asociaþia pentru promovarea si Dezvoltarea Turismului - Litoral etc.
"Turismul de afaceri se afla intr-o dezvoltare continua, putand fi astfel direcþia inspre care se poate orienta turismul romanesc. Oamenii de afaceri vin din ce in ce mai mult in Romania, aceasta þara fiind exotica pentru ei", a afirmat Alin Burcea, preºedintele regiunii Bucureºti-Ilfov din cadrul ANAT.
Preþurile serviciilor din turismul de afaceri practicat in Romania sunt la jumatate din preþul celor din strainatate. Un sejur de 4-5 zile poate consta, in Romania, aproximativ 700 - 800 de euro, potrivit declaraþiilor sale. La targ au mai fost prezenþi artisti care promovau tradiþiile rurale prin produsele specifice zonei din care vin: jocuri populare oltenesti, covoare lucrate manual din lana, obiecte de ceramica si lemn.
De asemenea, sunt prezente agenþii care promoveaza turismul balnear si a satului romanesc. Reprezentanþii agenþiilor ne-au precizat ca majoritatea celor prezenþi la targ au fost interesaþi de turismul extern, in special Grecia, Bulgaria si Turcia, iar preþurile nu sunt foarte mari. De exemplu, daca optaþi pentru un sejur in Insula Creta, de 5 zile, acesta variaza intre 500 si 630 de euro. 20 de agenþii de turism sunt specializate pe turismul de afaceri in Romania, majoritatea avand oferte in Bucuresti. De asemenea, turismul de afaceri este practicat in orase precum Brasov si Constanþa.
Alin Burcea a mai precizat ca in Maramures si Bucovina nu exista locuri pentru cate cereri se inregistreaza, in timp ce pe valea Prahovei turismul clasic pare sa dispara."Desi preþurile pensiunilor din zona Rucar-Bran sunt mari, acestea ridicandu-se la aproximativ 40 de euro pentru trei sau patru margarete, cererea este foarte mare. De asemenea, funcþioneaza extraordinar de bine turismul rural".
Ministrul pentru IMM-uri, Turism si Profesii Liberale, Ovidiu Ioan Silaghi, a afirmat,insa ca soluþia pentru imbunataþirea turismului romanesc sta in mana operatorilor. "Operatorii trebuie sa se ocupe de imbunataþirea serviciilor. Turismul romanesc poate reduce decalajul faþa de celelalte þari prin multa munca si prin organizarea a cat mai multe targuri de promovare", a mai spus Silaghi. Ieri, dupa numai 2 ore de la deschiderea targului, un numar de 200 de persoane vizitasera deja expoziþia.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro