Romania este o piata de consum cu potential enorm pentru firmele comunitare

Gata, eterna si fascinanta Romanie a ajuns europeana! tara cu cei mai multi copii handicapati si bolnavi de SIDA. Cu "exporturile" de copii si cersetori in tarile bogate ale lumii. Cu birocratia si coruptia de pe malurile Dambovitei, care au tinut mult timp departe de noi capitalul strain.

Intram in Europa cu toate valorile noastre, de care Europa n-a auzit inca si pe care de-acum incolo poate sa le afle. si o facem pentru ca Europa ne vrea. si totusi, cum a fost posibil ca o tara pe care europenii o vad inca plina de hoti, smenari, leprosi si bolnavi de SIDA sa intre pe usa din fata a aderarii?

Daca te duci la orice colt de strada din Europa si intrebi de Romania, europenii ridica din umeri si n-au nici macar cea mai vaga idee pe unde locuieste aceasta doamna. si asta nu e de mirare, pentru ca, dupa 1989, guvernele autohtone au tot imbracat tara asta in haine lalai si ponosite, care stateau pe ea ca pe gard. Nevoia, de altfel onorabila, de a impune o imagine valoroasa a Romaniei peste granite s-a transformat intr-o adevarata afacere, gestionata insa lamentabil, in stilul caracteristic "dau un tun si fug". Bugetul anual cheltuit pentru a peria imaginea noastra s-a ridicat in ultimii ani la peste 20 milioane de euro. Intr-un ghiveci ca la mama acasa, au fost promovati la intamplare Brancusi, Festivalul "George Enescu", parteneriatul cu NATO, targuri comerciale si alte festivaluri.

Facturi umflate pentru imaginea externa

Unde s-au dus toti banii contribuabililor, daca atunci cand, practic, suntem cu amandoua picioarele in Europa locuitorii Uniunii habar n-au ca Brancusi este roman, ca Eliade a fost primul om din lume care a reusit sa scrie o istorie a religiilor, ca insulina este o inventie romaneasca sau ca avionul cu reactie de astazi s-a nascut in Romania? Pai, s-au dus pe turneul Casei Regale si al Regelui Mihai pentru lobby-ul pe care acesta l-a facut la curtile europene ca Romania sa fie primita, mai repede, in NATO si UE. Pe albumul "cu cantec", "Eterna si fascinata Romanie", pe care l-au tiparit pesedistii la Paris. Pe participarea romaneasca la Eurovision (14,6 miliarde de lei vechi) sau pe proiectul corespondentilor TVR-ului in strainatate (13,2 miliarde lei vechi).


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.