Proiectele referitoare la infrastructura Capitalei, care vizeaza descongestionarea traficului rutier prin infiintarea unor pasaje supraterane, pluseaza disconfortul creat de modificarile aduse de municipalitate zonelor cu arhitectura traditionala sau de ridicarea unor cartiere si spatii pentru birouri in zone nepotrivite din oras.

Din santierul Bucurestiului fac parte insa mult mai multe lucrari care, la ora actuala, sufoca intregul oras.

Lucrarile la mult-trambitatul pasaj suprateran Basarab au demarat cu putin timp in urma prin demolarea constructiilor din zona deasupra careia se va dezvolta colosul. "Reparatiile" Podului Grant, reabilitarea caii Giulesti si a liniei de tramvai au paralizat si ele pentru o vreme vecinatatea Garii Basarab. Intre timp, numeroase proiecte de fluidizare a traficului prin largirea arterelor de circulatie sau prin infiintarea unor pasaje supraterane noi au primit unda verde din partea municipalitatii.

In plus, potrivit Administratiei Strazilor, in momentul de fata se pun la punct finisajele pe Podul Grant si pe pasajul Marasesti. Directorul Administratiei Strazilor Bucuresti, Elena Ghineraru, a aratat, pentru Adevarul, ca in cazul Pasajului Marasesti se lucreaza la bazinele de decantare, in lipsa lor fiind practic imposibila montarea asfaltului. "RATB trebuie sa-si schimbe liniile de tramvai si mai trebuie sa reorganizam intersectia cu Mircea Voda, sa dirijam traficul prin alte semafoare si treceri de pietoni. La Podul Grant, lucrarile sunt aproape gata, numai ca stam dupa CFR, sa inchida tensiunea in fire ca sa putem lucra dedesubt", a spus Ghineraru.

Portitele occidentale ale Capitalei

In timp ce zona centrala a orasului este prinsa in febra lucrarilor de constructie, a exproprierilor si apoi a demolarilor, la periferie se dezvolta o adevarata retea de artere de circulatie, gen autostrazi, pentru a facilita intrarea in Capitala.

Astfel, daca echipele de muncitori pun acum umarul pentru largirea DN1 sau pentru infiintarea unui nou pasaj in zona Otopeni, in curand, lucrarile se vor muta in "extremitatea" Pipera sau spre intrarea in Capitala dinspre Autostrada Bucuresti-Pitesti. DN1 va fi largit la sase benzi, intre Baneasa, Aleea Privighetorilor si Pasajul Otopeni. Lucrarile au inceput in 2005 si au termen de finalizare anul 2007. Mai mult, lucrarile prevad si largirea la sase benzi a pasajului existent Otopeni, largirea portiunii intre Pasajul Otopeni si Aeroportul "Henri Coanda", construirea unui pasaj denivelat nou si a unui nod rutier in apropierea aeroportului.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.