La cateva zile de la lansarea pe piata din Romania, Automobile Dacia studiaza posibilitatea extinderii gamei de motorizari pentru Logan break cu un nou propulsor diesel mai puternic. Motorul diesel disponibil acum are 1,5 litri, insa dezvolta maximum 70 cai putere.

Motorul care, eventual, ar largi gama diesel pentru modelul Logan Break ar urma sa aiba tot o cilindree de 1.500 de centimetri cubi, dar forta maxima cu care va fi propulsat automobilul va fi de 85 de cai putere. Un motor diesel asemanator, de 85 de cai putere, echipeaza in prezent modelele de la Renault, Clio, Modus si Megane. Logan Break este dispus in trei variante de echipare: Ambiance, Preference, Laureate. Motoarele pe benzina pentru cele trei versiuni sunt cele de pe varianta berlina, respectiv de 1,4 litri si 75 de cai putere, de 1,6 litri si 90 de cai putere, si cel mai recent motor, de 1,6 litri, 16 supape si 105 cai putere.

Motoarele pe benzina au injectie electronica multipunct, iar cel diesel are injectia directa Common Rail, cu turbocompresor si schimbator de aer. Motoarele pot fi cuplate la cutie de viteze manuale in cinci trepte. Printre dotarile versiunii Ambiance se numara directie asistata hidraulic, airbag sofer, stergator luneta, inchidere centralizata cu cheie etc. La dotarile de serie, Ambiance mai poate fi prevazuta, optional, cu tableta mobila portbagaj tip infasurator si radiocasetofon cu panou detasabil. Propietarul va plati pentru acestea 100, respectiv 180 de euro.

Laureate, varianta de top

Ambiance este si cea mai ieftina varianta, avand un pret de 8.200 de euro, cu toate taxele incluse. Pentru cea de-a doua versiune, cea de mijloc, Preference, pretul incepe de la 8.900 de euro. Fata de prima versiune, Preference are in dotarea din fabrica si airbag pentru pasager, radio CD cu panou detasabil, inchidere centralizata cu telecomanda, precum si doua tetiere pentru pasagerii din spate. Ca dotari optionale, Preference poate fi dotata cu ABS, pentru care propietarul va plati, pe langa pretul masinii, inca 450 de euro, precum si cu proiectoare de ceata pentru inca 100 de euro.

Cea mai scumpa versiune, Laureate, are un pret de pornire de 10.100 de euro. Din dotarile acestei versiuni, fata de versiunea de mijloc, se remarca aerul conditionat, computer de bord, oglinzi electrice si incalzite, scaun sofer cu reglare lombara si pe inaltime. Daca proprietarul va dori ca masina sa aiba geamuri electrice si pentru pasagerii din spate, va trebui sa plateasca in plus inca 100 de euro, de asemenea, jantele de aluminiu sunt puse de catre producator la dispozitie ca echipamnet optional si costa 300 de euro.

Break cu sapte locuri

Preturile de mai sus sunt valabile pentru varianta cu cinci locuri. Logan break este disponibil si in varianta cu sapte locuri. Accesul la cele doua locuri de pe al treilea rand de scaune se face prin portiere spate ale masinii.

Pretul pentru masinile care pot transporta cate sapte pasageri deodata va creste peste cel al variantelor cu cinci locuri cu inca 800 de euro, pentru primele doua versiuni, cea de-a treia, Laureate, fiind mai scumpa cu 400 de euro. In configuratia cu cinci locuri, volumul portbagajului este de 700 de litri, iar in cea cu sapte locuri - de 200 de litri. La inceputul anului viitor, constructorul auto va introduce airbag-urile laterale printre echipamentele de protectie ale Logan break. Vanzarile pe piata romaneasca ale noului model sunt estimate de catre oficialii Dacia la circa 3.000 de unitati in acest an si 20.000 de unitati pentru anul viitor.

Devoratorii de break

Jacques Daniel, directorul comercial al Automobile Dacia, apreciaza ca principalele piete externe pentru acest Logan Break vor fi, in afara de Franta, Germania, Belgia si Olanda, "tari mari consumatoare de break-uri". Modelul Logan MCV, cu o caroserie tip break si pana la sapte locuri, a fost lansat in luna septembrie, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Paris. Investitiile pentru dezvoltarea acestui proiect au totalizat 154 milioane de euro, incluzand si versiunea utilitara.

Cel mai rapid motor disponibil pentru MCV este cel de 1,6 cu 16 supape si atinge 174 kilometri la ora. Cu aceasta motorizare, masina atinge suta de kilometri in aproximativ 12 secunde. Cel mai cuminte motor este cel diesel, care atinge suta de kilometri in aproximativ 18 secunde. In schimb, propulsorul diesel este cel mai economic, avand un consum combinat de 5,3 litri de combustibil la suta de kilometri. Variantele pe benzina realizeaza un consum cu aproximativ 2,5 litri mai mare.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.