Daca singurul motiv pentru care nu renunti la fumat este frica de a nu castiga cateva kilograme in plus, psihoterapeutii pot sa iti propuna un program de consiliere personalizata. Astfel, poti sa scapi de un obicei nesanatos fara a-l inlocui cu altul. Combinatia dintre un consult individualizat si un tratament medicamentos ii poate ajuta chiar si pe fumatorii inraiti sa abandoneze tigarile.

Renunti la fumat fara sa deprinzi alte obiceiuri nesanatoase

In functie de stilul de viata, de program, de motivul pentru care ai inceput sa fumezi si de tabieturile zilnice, inainte de a renunta la tutun, un terapeut iti poate sugera un plan de bataie. Deoarece fumatul este un obicei bucal, multe persoane au tendinta sa inlocuiasca tigarile cu mancarea, alt comportament bucal. Momentele critice sunt cele pe care le asociai de obicei cu fumatul: pauza, cafeaua, perioadele stresante. De aceea, inainte de a renunta la tutun trebuie sa te gandesti si cu ce iti vei umple timpul sau cum iti vei ocupa mainile.

"Fiecare fumator trebuie sa isi aleaga ceva de facut in aceasta perioada intermediara. Unii au mingiute sau chei in maini. Altii beau foarte multe lichide, un substitut gestual care ii ajuta si sa scape de senzatia de foame. Inainte de a-ti alege ziua din care nu vei mai fuma, trebuie sa te gandesti cu ce inlocuiesti activitatile pe care le asociai inainte cu tigarile", ne-a declarat dr. Magdalena Ciobanu, coordonatoarea Centrului de consiliere pentru renuntarea la fumat.

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.