Social13 Iulie 2006

Lectura de un minut

Peste jumatate dintre romani cumpara haine pentru reprezentativitatea marcii, procent cu mult mai ridicat decat in tari europene ca Spania, Polonia sau Belgia, potrivit unui studiu realizat de compania germana de cercetare GfK.

Romanii cumpara haine in principal pentru marca acestora in proportie de 52%, situandu-se pe primul loc in Europa.

In Italia si Grecia procentul este similar cu cel din Romania, fara insa a-l depasi. Astfel, 51% dintre greci cumpara haine pentru marca, in timp ce procentul din Italia este de 50%, iar in Franta de doar 29%. In Spania, Belgia si Polonia, ponderea celor pentru care criteriul cel mai important in alegerea hainelor este marca variaza intre 21% si 27%.
Studiul a fost realizat in luna aprilie a acestui an, in 19 tari din Europa si in SUA. Respondentii au indicat ca cel mai popular motiv pentru achizitionarea articolelor de imbracaminte este necesitatea, invocat de 82% dintre europeni si 77% dintre americani.
Romanii cumpara haine pentru ca au nevoie in proportie de 86%, procent mai mare decat in Italia - 68%, dar sub nivelul din Turcia - 97% sau Olanda - 91%.

Potrivit studiului, 77% dintre romani cumpara haine cand pot beneficia de reduceri, fiind intrecuti in Europa doar de greci, cu un procent de 82%.
Placerea de a avea articole noi de imbracaminte se afla pe locul trei in topul motivelor care duc la achizitionarea articolelor de imbracaminte, fiind cel mai des invocat de cehi (83%), greci si finlandezi (82%) si romani (77%). Datele studiului arata ca 67% dintre romani cumpara haine in functie de tara unde au fost produse, in timp ce 50% cumpara manati de impuls.

Respondentii romani au indicat ca cel mai putin popular motiv pentru care ar cumpara haine este dorinta de a fi in pas cu tendintele modei (48%), tendinta confirmata si de respondentii din celelalte tari.

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.