Din 2009, vom ajunge de la Bucuresti pe litoralul Marii Negre intr-o ora si jumatate. Trenurile vor circula cu 160 km/ora, iar Autostrada Soarelui va fi finalizata. Pina atunci, insa, o calatorie la mare va fi aproape imposibila.

In urmatorii trei ani, circulatia cu trenul spre statiunile de pe litoral va fi infernala. Foarte curind vor incepe lucrarile de reabilitare a caii ferate, si in perioada de executie circulatia feroviara va fi inchisa pe un fir. "Modernizam acest segment al Coridorului paneuropean IV pentru a permite o crestere a vitezei de circulatie a trenurilor la 160 km/ora. Am terminat licitatiile de stabilire a constructorilor si acum asteptam HG care sa ne permita exproprierea terenurilor de linga autostrada", a spus ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre. El a precizat ca banii necesari acestei actiuni vor veni de la Banca Internationala de Cooperare a Japoniei - 183 de milioane de euro si de la Guvern - 173,3 milioane de euro (pentru tronsoanele Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta), din programul ISPA - 231 de milioane de euro si de la Guvern - 77 de milioane de euro (pentru tronsonul Bucuresti Baneasa-Fundulea-Fetesti). In contractele semnate cu firmele de constructii se prevede ca termen maxim de finalizare a lucrarilor anul 2009. "Modernizarea tronsonului Bucuresti-Cimpina a durat trei ani si are o lungime de 90 km. Desi Bucuresti-Constanta are 225 km, noi am facut etapizarea si credem ca vom finaliza lucrarile tot in trei ani", a spus Traian Preoteasa, director general al societatii CFR.

Cinci vagoane noi

Pentru ca investitia in reabilitarea caii ferate sa nu ramina fara rezultat, va trebui innoit si parcul de vagoane de calatori. Ca urmare, anul acesta vor fi achizitionate de la Astra Arad cinci vagoane a cite 1,1 milioane de euro fiecare, urmind ca din 2007 sa fie cumparate cite 20 de vagoane anual. Avind in vedere ca numarul de vagoane de calatori in acest moment depaseste 5.500, cele citeva care vor fi achizitionate nu vor schimba situatia. Acum, atit din cauza infrastructurii, dar si a vagoanelor, viteza maxima pe care o pot atinge trenurile romanesti este de 120 km/ora. "Din 2009, vom putea circula pe Bucuresti-Constanta cu 160 km/ora, in acest fel ajungind pe litoral doar intr-o ora si jumatate, nu in peste trei ore ca in prezent", a spus Traian Preoteasa.

Autostrada Soarelui cu intreruperi

Drumul catre litoral va fi in aceasta vara aproape imposibil, pentru ca, pe linga reabilitarea caii ferate, va fi restrictionata si circulatia pe Autostrada Soarelui. Potrivit ministrului Transporturilor, pe sectoarele Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda circulatia va fi deschisa, incepind cu iunie-iulie, pe un singur fir, lucrarile urmind sa continue pe celalalt fir. "In cadrul ministerului vom constitui o comisie care va monitoriza derularea proiectelor de constructie a infrastructurii rutiere si feroviare pentru a incerca sa preintimpinam eventuale intirzieri ale lucrarilor", a spus Gheorghe Dobre.

TAROM - restructurata si apoi privatizata

Compania aeriana Tarom, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, ar trebui privatizata, dar nu inainte de a fi restructurata. "TAROM este unul dintre obiectivele importante care trebuie privatizate. Mai intii, compania trebuie restructurata si consolidata pe piata transporturilor, pentru a putea fi scoasa la privatizare", a spus Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor. O prima incercare de privatizare a companiei a avut loc in anul 2000, insa aceasta a esuat, ca urmare a lipsei ofertantilor. Dobre a precizat ca o alta societate aflata in aceeasi situatie este CFR Marfa, care va trebui si ea intii consolidata pe piata.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.