Un studiu efectuat in premiera despre impactul mesajelor scrise antifumat de pe pachetele de tigari a demonstrat ca acestea au un impact zero.

In examinarea subiectilor s-a folosit RMN-ul functional pentru detectarea reactiei creierului la mesajele de pe pachetele de tigari. Cercetatorii au descoperit ca pentru a avea orice sansa de a inregistra o reactie de la fumator, mesajele de pe pachetele de tigari trebuie insotite de o imagine.

In cazul mesajelor verbale, acestea sunt total ignorate, adica nu starnesc nici o reactie emotionala. Cand s-a cercetat reactia creierului la combinatia imagine - mesaj verbal, fumatorii s-au simtit mai vinovati, scrie hotnews.ro. Pentru a avea un impact asupra fumatorilor, este necesar ca textele sa fie insotite de imagini foarte dure, au subliniat realizatorii studiului.

Ministerul Sanatatii vrea sa interzica fumatul in spatiile publice


Asta nu inseamna insa ca tot ce trebuie sa faca statul este sa oblige companiile de tutun sa puna imagini socante pe produsele lor, romanii fiind mai incapatanati decat atat.

"Conform unui studiu realizat de A.T. Kearney, in cei trei ani de criza economica romanii au devenit mai viciosi, cheltuind aproape jumatate din venituri pe alimente, tigari si alcool, tigarile si alcoolul inregistrand chiar o crestere de un punct procentual, de la 6,2% in 2008 la 7,2% in 2009. Deci impactul avertismentelor scrise si vizuale de pe pachetele de tigari nu e suficient", a declarat Stelian Marian, director Synergon Consulting.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.