72,2% din romani si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine in 2011, arata un nou studiu.

Chiar daca in perioada februarie – decembrie 2011 a scazut procentul celor care declara ca sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, de la 53,2% in februarie 2011, la 42,8% in decembrie 2011, studiul arata faptul ca, la nivel perceptiv, criza este prezenta in continuare in vietile romanilor.

Efectele pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor (este avuta in vedere familia extinsa) se refera la:
• cresterea preturilor (59,0%);
• reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,9%);
• pierderea locului de munca (18,6%);
• cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (15%);
• pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).

Ca urmare a acestor efecte percepute, nu poate fi de mirare ca 72,2% dintre romani si-au redus in 2011 consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 10,0% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; 15,9% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).

Nu trebuie omis faptul totusi ca procentul celor care declara ca nu si-au modificat comportamentul de consumator a ramas relativ neschimbat in 2011 (22,5% comparativ cu 22,8% in 2011).

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.