Profilul socio-demografic al consumatorilor arata ca majoritatea sunt tineri integrati social, cu o situatie economica buna. Cine este de vina?

Agentia Nationala Antidrog, UNICEF, Biroul Natiunilor Unite pentru Droguri si Criminalitate (UNODC) si Reteaua Romana de Reducere a Riscurilor (RHRN) prezinta rezultatele a doua studii privind consumul de substante cu proprietati psihoactive in randul adolescentilor si consumatorilor de droguri injectabile in randul copiilor si adolescentilor.

Cele doua studii releva faptul ca toate categoriile de varsta sunt afectate de consumul de 'etnobotanice', tendinta fiind preponderenta in randul copiilor de pana la 15 ani, mai ales de sex masculin.

Profilul socio-demografic al consumatorilor de substante noi
cu proprietati psiho-active arata ca majoritatea sunt tineri integrati social, cu o situatie economica buna. Acestia sunt tentati sa experimenteze substante noi, in diverse combinatii, in mare parte din cauza lipsei unor reglementari privind regimul si vanzarea acestor substante. [Senatul a adoptat legea etnobotanicelor]. Peste 25% dintre respondenti au apelat la servicii medicale dupa utilizarea de astfel de substante.

  • Unul din sase consumatori consuma droguri prin injectare

O situatie alarmanta o reprezinta evolutia semnificativa a utilizarii 'etnobotanicelor' pe cale injectabila, 1 din 6 consumatori de droguri intervievati declarandu-si optiunea pentru aceasta modalitate de consum. Riscurile asociate acestei practici sunt contactarea si transmiterea de virusi (HIV, hepatite) pe cale sangvina, prin utilizarea in comun a seringilor.

Concluziile acestor studii reprezinta un semnal de alarma pentru intreaga societate romaneasca. Tendinta accentuata a consumului de substante noi cu proprietati psihoactive aduce intr-o zona de risc sectorul sanatatii, prin dezvoltarea unor boli si tulburari asociate si a unor epidemii", a declarat Edmond McLoughney, Reprezentant UNICEF Romania.

Citeste si: "Etnobotanicele, mult peste moartea prin substanta alba"

Citeste si:
Cum să faci compania ta o destinație de top pentru tinerii din...
Cum să faci compania ta o...


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.