Social23 Martie 2011

Lectura de 4 minute

Sistemul de franare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini functioneaza, acest lucru fiind demonstrat in timpul expertizei tehnice facute in depoul regiei, a declarat, marti, pentru corespondentul MEDIAFAX purtatorul de cuvant al regiei de transport Adrian Mihai.

Purtatorul de cuvant al RATP Iasi, Adrian Mihai, a precizat ca membrii comisiei de expertiza, formata din reprezentanti ai primariei, ai regiei locale de transport, ai ITM, ARR, ai Politiei si Parchetului au mers marti dimineata la depoul unde se afla garat tramvaiul implicat in accident, fiind facute verificari asupra sistemului de franare al mijlocului de transport.

"S-a facut prima proba tehnica la acest tramvai. Mijlocul de transport a stat in depou sigilat toata noaptea, iar dimineata, in prezenta membrilor comisiei, a fost scos din depou. Vagonul a fost scos din hala, iar dupa cateva zeci de metri a franat. S-a observat ca sistemul de franare functioneaza. Tramvaiul s-a oprit imediat”, a precizat Adrian Mihai, citeaza MEDIAFAX.

  • Este prematur sa se spuna ca a fost vorba in mod cert despre o eroare a vatmanului

"Acesta e un element important in cadrul anchetei. Faptul ca a franat arata ca sistemul functioneaza. Ramane de stabilit daca sistemul de franare a functionat si ieri (luni - n.r.), cand s-a produs nefericitul accident”, a afirmat Adrian Mihai.

La randul sau, prim-procurorul Parchetului Tribunalului Iasi Cornelia Prisacaru a declarat, marti dimineata, ca in cazul accidentului sunt luate in calcul doua variante: o culpa exclusiva a vatmanului si o defectiune de moment aparuta la sistemul de franare.

Citeste si:
România trece de 1.000 de infectări cu coronavirus. 94 vindecați,...
România trece de 1.000 de...

"Se fac cercetari pentru a se stabili daca a fost o culpa exclusiva a vatmanului sau daca a fost vorba despre o defectiune de moment la sistemul de franare”, a declarat Cornelia Prisacaru.

Accidentul s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce mijlocul de transport a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri si care cobora Copoul, a intrat in doua masini care asteptau la semafor si a acrosat alte trei autoturisme aflate pe banda de langa trotuar, dupa care s-a oprit intr-un autobuz care stationa si el la semafor.

  • In urma accidentului, o persoana a murit, ramanand prinsa intr-o masina, sub tramvai

De asemenea, cinci persoane au fost ranite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfantul Spiridon", iar un barbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.

In cursul zilei de marti, o femeie care a suferit fractura de bazin in urma accidentului urmeaza sa fie transportata cu un elicopter SMURD de la Spitalul "Sfantul Spiridon" din Iasi la Spitalul Floreasca din Capitala.

Citeste si:
O doctorița de la Iași a plecat la Suceava să ajute bolnavii de...
În timp ce unii medici își...

  • Pe numele vatmanului Cristi Diaconu, in varsta de 35 de ani, a fost intocmit dosar penal pentru ucidere din culpa

Cristian Diaconu a fost angajat la RATP in anul 1997, initial ca muncitor necalificat, apoi ca vatman.

Potrivit conducerii regiei locale de transport, Diaconu a fost implicat in sase incidente rutiere minore, in anii 2002, 2003, 2005, 2008, 2009 si 2010.

"Au fost coliziuni usoare. Ultimul incident s-a petrecut in august 2010, cand tramvaiul sau a intrat in coliziune usoara cu un autoturism oprit in apropierea liniei de tramvai. Vatmanul are avizul medical, iar avizul psihologic l-a luat in luna februarie a acestui an”, a spus purtatorul de cuvant al regiei iesene.

Tramvaiul implicat in accident este acelasi mijloc de transport care in luna ianuarie a acestui an a luat foc in Zona Industriala a orasului, fara ca atunci sa fie inregistrate victime.

Citeste si:
Firea anunta mai putine tramvaie, autobuze si troleibuze in trafic
Firea anunta mai putine...

  • Tramvaiul este fabricat in anul 1973 si face parte dintr-un lot de tramvaie donat de Guvernul Elvetiei

Luni seara, conducerea Primariei Iasi a decis ca si celelalte 13 tramvaie din acest lot sa fie retrase din circulatie, urmand sa fie supuse unei revizii amanuntite.

Regia locala de transport Iasi detine in total 150 de tramvaie, toate fiind aduse din Germania si Elvetia, intre anii 1997 si 2010, cel mai vechi fiind fabricat in 1959, iar cel mai nou in anul 1982.

Tramvaiele au fost aduse la Iasi, incepand cu anul 1997, din orasele germane Stuttgart, Halle, Darmstadt si Augsburg, dar si din Elvetia, in cadrul programului „Donatie de tramvaie” derulat de catre Guvernul Confederatiei Elvetiene prin Secretariatul de Stat pentru Relatii Economice (SECO), in parteneriat cu municipalitatea ieseana.

Primaria municipiului Iasi a incheiat un acord cu Guvernul Elvetiei, prin care acesta din urma a facut o donatie de 14 tramvaie si piese de schimb in valoare de 1,78 milioane de franci elvetieni. Acordul de asociere a fost prelungit pana la 31 decembrie 2010, cand la Iasi au fost aduse ultimele zece tramvaie BE 8/8, fabricate in 1973.

Citeste si: Un tramvai a deraiat la Iasi: Un mort si mai multi raniti



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.