Avioanele de tip AN 2 nu vor mai fi utilizate de Armata Romana, masura fiind luata in urma accidentului aviatic petrecut la Tuzla in vara anului trecut, in care si-au pierdut viata 12 militari, au declarat surse militare.

Imediat dupa producerea accidentului de la Tuzla, in iulie 2010, avioanele AN 2 au fost oprite de la zbor, iar in prezent s-a decis ca acestea sa nu mai fie folosite de Armata Romana, potrivit MEDIAFAX.


In data de 5 iulie 2010, 12 militari, printre care comandantul Scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc, si-au pierdut viata in urma unui accident aviatic produs la Tuzla. Anchetatorii au stabilit ca prabusirea avionului militar de tipul AN-2 s-a produs din cauza unor defectiuni tehnice (cedari de material), defectiuni care nu puteau fi prevazute.

Avionul Antonov AN 2 era de fabricatie poloneza, aflandu-se in uzul fortelor aeriene din 1992.

Avionul AN 2 are o greutate maxima la decolare de 5.500 de kilograme, o sarcina utila de zece pasageri si un echipaj de trei persoane, potrivit descrierii tehnice a aeronavei de pe site-ul Fortelor aeriene.


Avionul AN 2 este dotat cu un motor cu piston Setov AS-62, are o lungime de 12,7 metri si o anvergura de 18,2 metri. De asemenea, potrivit datelor tehnice ale avionului, greutatea normala la decolare este de 4.800 de kilograme, iar greutatea maxima la decolare este de 5.500 de kilograme
.

Cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan, avionul a fost proiectat pentru diverse intrebuintari. Prototipul a zburat la 31 August 1947. AN 2 a fost fabricat la Kiev, in anii 1960 si este foarte folosit pentru imprastierea de insecticide si fertilizanti in agricultura. De asemenea, cateva aparate AN 2 au echipari VIP pentru 6-8 locuri. Avionul a intrat in serviciul Fortelor Aeriene Romane in anul 1977.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.