Procurorul sef al Sectiei de Urmarire Penala si Criminalistica din cadrul Parchetului instantei supreme, Marius Iacob, a afirmat luni ca accidentul aviatic de la Tuzla este cea mai mare catastrofa aviatica din istoria Fortelor Aeriene Romane.

In cadrul unei prezentari pentru studenti la Drept, cu ocazia Zile Europene a justitiei civile, la sediul Ministerului Public, procurorul Marius Iacob a declarat ca in ultimii 20 de ani in Romania s-au inregistrat 27 de accidente aviatice, in care au fost implicate aeronave ale Fortelor Aeriene Romane.

In cele 27 de accidente, au fost implicate 28 de aeronave, intr-unul din evenimente fiind implicate doua MIG-uri, care s-au ciocnit in zbor, in anul 1993. In urma catastrofelor, 61 de militari au pierit, doar doi supravietuind, respectiv in accidentul de la Tuzla, potrivit MEDIAFAX.

Marius Iacob a aratat ca accidentul de la Tuzla este calificat drept cel mai grav, in primul rand prin numarul victimelor, 12 militari pierzandu-si viata, iar alti doi fiind raniti
.

Prabusirea avionului militar de tipul AN-2 in data de 5 iulie, pe Aerodromul Tuzla, judetul Constanta, s-a produs din cauza ruperii levierului de comanda, iar propagarea fisurilor ar fi putut fi generata de suprasolicitarea lantului longitudinal ca urmare a incarcaturii apropiate de masa maxima.

Greutatea maxima admisa la decolare a acestui tip de avion este de 5.500 de kilograme, iar greutatea concreta la decolare a avionului AN 2 la data de 5 iulie 2010, ora 17.4 a fost de 5.260 de kilograme, din care 3.300 kg o reprezenta greutatea avionului gol, asa cum rezulta din fisa de cantarire, 221 de kilograme era greutatea echipajului, 1.133 de kilograme era greutatea pasagerilor, iar restul era dat de greutatea carburantului, lubrifiantilor si materialelor de la bord, se arata in rezolutia Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie-Sectia Parchetelor Militare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.