Un sondaj european pentru tineret ENTREPRISE 2010, realizat anul acesta de Junior Achievement-Young Enterprise Europe, a aratat ca tinerii sunt in favoarea antreprenoriatului.

78% din respondenti considera ca a avea propria afacere este "cool". Politicieni, oficiali ai Comisiei Europene si oameni de afaceri s-au aratat impresionati de rezultatele sondajului si s-au intalnit zilele acestea la Bruxelles pentru a dezbate rolul pe care tanara generatie si mai ales educatia ei il vor juca in lumea afacerilor.

Sondajul a cuprins 10.434 de respondenti cu varste intre 16-19 ani, din 25 de tari europene, printre care si Romania, de unde au participat 500 de tineri. S-au cercetat aspecte legate de atitudinile tinerilor in ceea ce priveste antreprenoriatul si aspiratiile lor legate de viitoarea cariera, daca ei considera ca educatia antreprenoriala ajuta la dezvoltarea unor importante deprinderi de viata. Un alt aspect important urmarit in realizarea acestui sondaj a fost sa se stabileasca daca tinerii sunt sau nu optimisti in legatura cu viitorul. Vicepresedintele Comisiei Europene, Gunter Verheugen, considera ca educatia antreprenoriala este cruciala pentru viitorul Europei si ca, "daca dorim sa cream mai multe locuri de munca in Europa, avem nevoie de tineri care sunt pregatiti sa-si asume riscuri si sa inceapa propriile lor companii". In acest sens, el recomanda predarea disciplinelor antreprenoriale in scoala.

Cel mai cunoscut program antreprenorial este Compania Elev si s-a desfasurat in 2005 in 98 de tari din lume. Numai in Europa s-au implicat peste 1,7 millioane de tineri, 65.000 de profesori, 60.000 de voluntari din business si 34.000 de scoli. In program se pot inscrie tineri cu varste cuprinse intre 14 si 23 de ani care trebuie sa infiinteze o minicompanie, sub directa indrumare a unui profesor si a unor consultanti voluntari din comunitatea de afaceri. Ei trebuie sa identifice un produs sau un serviciu cerut de piata, dupa care isi aleg echipele de lucru, produc si lanseaza produsul/serviciul. De asemenea, tin evidente, organizeaza intalniri ale actionarilor si inchid proiectul de afaceri in decursul unei perioade de 12 pana la 26 de saptamani. Potrivit initiatorilor, multi dintre tinerii care intra in program continua, isi inregistreaza compania si pornesc propria afacere. In Romania, el a inceput sa se deruleze in parteneriat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii inca din 2001 si a fost aplicat in mai multe scoli si universitati. Programul "learning by doing" contine module teoretice si un pilot de societate comerciala.

Dupa parcurgerea modulelor la clasa, 147 de companii infiintate de echipe de elevi s-au intrecut in cadrul unei competitii la nivel national, reprezentand 39 de licee din 21 de orase. Cele mai bune produse si strategii de vanzare au reprezentat Romania la Targul European din Danemarca, iar Compania Anului, ne-a reprezentat la finala europeana a competitiei, desfasurata la Oslo.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.