Intarzierea, chiar in cadrul sfertului academic, vestimentatia adecvata mai degraba unei seri cu prietenii sau plimbarii prin parc, acuzarea fostului sef, povestirea neplacerilor avute la fostul loc de munca sau dovezi contractuale ale experientei acumulate prin derularea unor proiecte la job-ul anterior reprezinta numai cateva din greselile cruciale pe care le poti face la un interviu de angajare, spun specialistii in resurse umane intrebati de reporterii BusinessWeek.

Specialistii in recrutare ofera candidatilor, conform Wall-Street.ro, cateva sfaturi simple:

1. Inainte de a se prezenta la interviu, candidatul trebuie sa isi faca o lista cu motivele care il recomanda si o alta lista cu punctele sale slabe. Trebuie sa invete sa isi scoata in evidenta punctele forte si sa mascheze neajunsurile. Daca acest lucru nu este posibil, candidatul trebuie sa gaseasca argumentele potrivite pentru punctele sale slabe. Astfel, atunci cand ii va fi pusa o intrebare incomoda va sti pe ce calitati sa se bazeze si ce situatii sa evite, sustin recruiterii. Acestia recomanda candidatilor sa ajunga cu 10 minute inainte de intalnire. Daca ajunge mai devreme, candidatul va demonstra lipsa de respect fata de programul managerului si, in plus, va stanjeni restul angajatilor din front-desk.

2. O atitudine potrivita se vede din tinuta. Recruiterii recomanda o vestimentatie office, in culori terne. Nu trebuie sa dati semen de anxietate, batand nervos din picior sau pocnind degetele tacticos pe masa. O strangere ferma de mana poate semnaliza incredere in sine si disponibilitate pentru locul de munca, afirma Wendy Alfus Rothman, presedintele firmei new-yorkeze de executive coaching Wenroth Consulting. Aceasta recomanda calmul, mentinerea unei tonalitati calde si calme in raspunsurile care ar trebui sa fie cuprinzatoare, dar la obiect.

3. Candidatul trebuie sa renunte sa se gandeasca la propria persoana ca la cineva disperat, in pragul saraciei. De asemenea, nu trebuie sa ia o pozitie umila, cerand ajutor, in timp ce invoca neintelegerile si dificultatile de la job-urile anterioare. Daca acesta a fost recent concediat, in loc sa prezinte lamentari ale situatiei sale financiare, mai bine ar putea plusa prin exemple de actiuni prin care incearca sa-si depaseasca greutatile. „Ceea ce atrage atentia la un candidat este capacitatea acestuia de a manageria eficient obstacolele prin care trece”, spune Rothman.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.