Ipoteza unei perturbari magnetice la un semafor pentru TGV-uri este examinata de justitia belgiana drept una dintre posibilele cauze pentru catastrofa feroviara din 15 februarie, dintr-o suburbie a Bruxelles-ului, scrie marti un cotidian belgian citat de AFP.

Semaforul situat la Buizingen, in comuna Hal, o suburbie a Bruxelles-ului, s-a defectat, pentru a doua oara in decurs de patru zile, facandu-se rosu, aparent fara niciun motiv. Acest defect ridica semne de intrebare privind cauzele acestor incidente repetate in aceeasi zona in care a avut loc coliziunea soldata cu 18 morti, de luna trecuta, arata NewsIn.

Una dintre posibilele cauze ale accidentului evocat de presa a doua zi dupa tragedie a fost nerespectarea semaforului de catre unul dintre mecanicii de locomotiva.

Ziarul olandez Het Laatste Nieuws a dat asigurari ca Parchetul din Bruxelles, insarcinat cu ancheta privind catastrofa, va studia posibilitatea de a explica defectiunile semaforului printr-un "camp magnetic fantoma". Si Sindicatul independent al lucratorilor feroviari (SIC) studiaza aceasta pista.

"Se pare ca mecanicul de tren nu a comis nicio greseala in acel faimos 15 februarie, ci ca semaforul s-a defectat brusc, din cauza campului electromagnetic provocat de trecerea altor trenuri", afirma un oficial din sindicat, Luc Pauwels, citat de ziar.

Infrabel, gestionar al retelei feroviare belgiene, recunoaste ca semaforul a fost perturbat de ceba. "Poate ca este vorba de un camp magnetic, dar, din punctul nostru de vedere, sansele sunt mici. In cursul ultimului incident, de luni, nu era niciun TGV in apropiere.

Este posibil ca un camp magnetic sa vina din alta parte, ramane de examinat", a declarat un purtator de cuvant.
In ceea ce priveste autoritatile belgiene, acestea urmeaza sa anunte marti un plan pentru a spori securitatea feroviara, potrivit mai multor ziare belgiene.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.