Social 17 Martie 2009 14:06
Clientii bancilor au trimis la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), de la inceputul anului, peste 800 de reclamatii ce vizeaza cresterea dobanzilor la credite si modificarea clauzelor contractuale fara instiintare in prealabil, potrivit datelor centralizate de ANPC.
"Trebuie sa analizam fiecare plangere in parte, pentru a vedea unde a fost incalcata legislatia si unde este vorba despre vina consumatorului, in caz ca acesta nu a citit cu atentie ce semneaza. Sunt situatii in care este vina bancii, atunci cand introduce, ulterior incheierii creditului, comisioane noi si majorari nejustificate, si situatii in care omul a acceptat de buna voie o dobanda variabila", a aprecizat, luni, seful Directiei de Integrare Europeana din ANPC, Mihail Meiu.

La inceputul anului 2009, ANPC a demarat o campanie de informare a populatiei sub deviza "Nu semna cu ochii inchisi!", pentru a reduce numarul de cazuri in care romanii se angajeaza la un credit bancar fara a cunoaste toate conditiile contractului.

Potrivit lui Meiu, anul trecut, peste 4.000 de consumatori au depus plangeri la ANPC legate de serviciile bancare.

In 2008, totalul reclamatiilor inregistrate de ANPC a fost de aproximativ 52.000, peste jumatate dintre ele fiind rezolvate in favoarea consumatorilor. "Multe dintre reclamatiile primite nu vizau activitatea ANPC si au fost redirectionate catre alte institutii", a mai spus Mihail Meiu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.