Criza este pe cale sa rezolve (temporar, cel putin) problema traficului infernal din Capitala: oamenii si firmele fac economii, alegand autobuzul si masinile mai mici.

Multi bucuresteni nu-si mai pot plati ratele la masini si renunta la ele, in vreme ce altii sunt nevoiti sa stea acasa fiindca si-au pierdut locurile de munca.

In Bucuresti, cel mai aglomerat oras al tarii, se circula mai usor. Cei sase coti ai crizei care au reusit sa elibereze Capitala de sub ocupatia masinilor sunt, potrivit expertilor, reducerea costurilor de transport ale companiilor, preferinta populatiei pentru transportul in comun, iesirea din trafic a multor taximetre, returnarea masinilor pentru care nu s-au platit ratele la leasing, eliminarea din parcari a vehiculelor de firma si inmatricularea unui numar din ce in ce mai mic de masini.

Politia Rutiera a identificat doi dintre factorii care au fluidizat traficul, in contextul crizei, si anume eforturile companiilor pentru reducerea costurilor si alegerea autobuzului de catre populatie. "Criza a afectat atat persoanele fizice, cat si companiile. Daca inainte o firma avea, de exemplu, patru soferi si patru masini, acum poate are mai putini soferi si o singura masina. Noi nu cunoastem exact aceste mecanisme, ci doar contorizam valorile de trafic, care intr-adevar s-au redus", arata comisarul-sef Lucian Dinita, comandantul Politiei Rutiere.

O alta masura luata de firmele care fac livrari de marfuri este renuntarea la masinile cu un consum mare, in favoarea unora mai mici, mai spune comisarul.

Faptul ca multi oameni nu-si mai permit sa foloseasca masinile personale sau sa ia taxiul este resimtit si de companiile de taximetre; multi soferi se plang ca de 20 de ani n-au mai trecut prin asa saracie. "Este o criza financiara care se extinde. Lumea nu mai are bani, multi oameni au devenit someri sau au ramas cateva luni fara serviciu. In timp ce taxiurile stau pe strada, in tramvaie se calatoreste pe scari, fara bilet, iar dimineata, la metrou, aproape ca nu mai ai cum sa intri", explica Robert Meghesi, patronul companiei Taxi 2000, identificand, astfel, cel de-al treilea factor care a fluidizat circulatia: iesirea din trafic, fara voia lor, a multor taximetre, care raman pe marginea drumului asteptand clienti.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.