60 de copii au semnalat luna trecuta cazuri de abuz in diverse medii sociale, la numarul de telefon gratuit 116111, administrat de catre Asociatia non-guvernamentala Telefonul Copilului, se anunta in raportul pe luna ianuarie 2009.

In ceea ce priveste numarul total de cazuri valide si de feedback-uri inregistrate in anul 2008, este vorba despre 3030, cu 82% mai multe decat in 2007. Potrivit reprezentantilor asociatiei, cele mai multe cazuri s-au referit la semnalarea unor abuzuri asupra copilului (295), urmate de solicitari de consiliere juridica (239).

Tipurile de abuz asupra copilului cele mai frecvent semnalate sunt molestare fizica, abuz emotional, neglijare, cersetorie, exploatarea copilului prin munca, abuz sexual, trafic sau utilizare in mod abuziv a imaginii copilului, noteaza agentia NewsIn.

Toti copiii din Romania sau copiii straini aflati pe teritoriul Romaniei pot apela Telefonul Copilului, in cazul in care nu le sunt respectate drepturile. De asemenea, si parintii, cadrele didactice, profesionistii sau publicul larg pot semnala cazuri de incalcare a drepturilor copilului, la numarul de telefon unic la nivel European, 116111.

Copiii suna in general pentru probleme sau abuzuri grave la care sunt supusi in familie, la scoala, in centrul de plasament, pe strada sau in orice alt mediu in care ei se afla, sau orice alte probleme care ii preocupa, noteaza Asociatia Telefonul Copilului, pe site-ul propriu. De asemenea, pe acelasi site, sunt publicate si cateva marturii ale unor copii care au accesat nuMarul gratuit de urgenta.

  • "Ma numesc Adina, am 15 ani si as dori sa stiu mai multe despre drepturile copilului si despre noul numar 116111. Am si o problema: mama este plecata de 2 ani in Franta, iar eu locuiesc cu tatal meu si cu bunicii. Tatal meu consuma bauturi alcoolice si este agresiv verbal cu mine, de aici si lipsa de comunicare dintre noi. Cum as putea sa relationez mai bine cu tatal meu? Ce l-ar putea determina sa isi schimbe comportamentul fata de mine?"
  • "Buna ziua! Sunt Ioana si am 14 ani. V-am sunat pentru ca parintii mei ma bat, mai ales mama. Desi mai am inca 4 frati, parintii numai pe mine ma lovesc si imi adreseaza cuvinte jignitoare. Din aceasta cauza am plecat de acasa si locuiesc la rude sau dorm cateodata afara, pe strada. La scoala nu mai merg din clasa a V-a. Va rog sa ma ajutati!"

Vedem ca activitatea Asociatiei se poate dovedi de folos in numeroasele probleme cu care se confrunta copiii romani. In luna iulie 2008, Asociatiei Telefonul Copilului, in parteneriat cu Romtelecom, i-a fost acordata de catre Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC), licenta pentru implementarea numarului unic european de urgenta pentru copii, 116 111. Incepand cu data de 1 octombrie 2008 acesta a devenit functional la nivelul intregii tari in reteaua Romtelecom. Romania a fost a treia tara din Uniunea Europeana care a pus la dispozitia copiilor acest numar unic.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.