“De indata ce deschid ochii vad un film” este noul eveniment organizat de Centrul de Introspectie vizuala din Bucuresti, ce se va desfasura in perioada 15 Ianuarie - 14 Februarie 2009.

Expozitia “As soon as I open my eyes I see a film”/ “De indata ce deschid ochii vad un film” organizata de Muzeul de Arta Moderna din Varsovia in aprilie-iunie 2008, al carei curator este Ana Janevski, a explorat directiile critice si ale noilor media in productiile artistice din Iugoslavia anilor ‘60 si ‘70.

Proiectul de la Bucuresti ofera o selectie de filme produse in cine-cluburile din Split, Zagreb si Belgrad in anii ‘60 marcate de personalitatea unor artisti ca Mihovil Pansini, Vladimir Petek, Ivan Martinac, de video experimente din anii ‘70 (Sanja Ivekovic, Dalibor Martinis, Nusa i Sreco Dragan), precum si o selectie de filme ale artistului si regizorului croat Tomislav Gotovac.

Lansarea evenimentului va a vea loc Joi, 15 Ianuarie, ora 19 :00. Deschiderea va fi insotita de o scurta prezentare a curatoarei expozitiei, Ana Janevski. Intitulata “Conflicte, politici, constructie, intimitate, obsesie”, prezentarea pune in discutie situatia Muzeului de Arta Moderna din Varsovia, creat in aprilie 2005, ce a devenit, inainte de finalizarea constructiei sale (planuita pentru 2014), scena unui conflict care a impartit in doua tabere comunitatea artistica, cea arhitecturala si cea politica.

Muzeul ocupa in acest moment un spatiu temporar in Varsovia (un fost magazin de mobila intr-un bloc de apartamente) si functioneaza ca o platforma pentru proiecte interdisciplinare experimentale, colaborative si bazate pe proces, lasand loc unor noi directii in practica muzeala si curatoriala.

Punctul de pornire al expozitiei "As soon as I open my eyes I see a film”/ “De indata ce deschid ochii vad un film” a fost reflectarea fenomenului filmului (neconventional, experimental, underground, alternativ, toate denumirile sunt legitime) de amator in cine-cluburile anilor ‘60. Interactiunea dintre film si arta a propus o noua perspectiva in examinarea schimbarilor radicale ale expresiilor si comportamentelor artistice, care au refuzat tendintele artei oficiale in mod fatis si cu ironie, fie ca ne referim la practicile artistice ale anilor ‘60 sau la activitatile cine-cluburilor perioadei “Noilor Practici Artistice” din anii 70.

Pozitia marginalizata a cine-cluburilor, ca centre periferice si fara pretentii, a sporit libertatea de creatie, oferind scenei de avangarda lucrari cvasi-subversive pentru contextul social al vremii. Inovatiile formale ale filmelor experimentale nu trebuie insa luate in considerare doar din perspectiva formalismului lor, ci este necesar sa se gaseasca noi legaturi cu premisele lor de cercetare, reflexivitate si abordare analitica.

Evenimentul, organizat de Centrul de Introspectie Vizuala Bucuresti/ Asociatia pepluspatru, este parte a programului ”Regional Express. Strategii institutionale, artistice si curatoriale in Europa Centrala si de Est", organizat cu sprijinul Republicii Croatia, MGT, Wacom, Square Media, Uniunea Artistilor Plastici

Parteneri media: 24FUN, REPUBLIK, Arhitectura, Arhitext, 9AM News, feeder.ro, liternet.ro, metropotam.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.