"Sunt curse pe care circula autobuze cu un singur pasager sau doi, curse care nu-si mai au rostul", a spus, miercuri, edilul-sef al Capitalei, potrivit caruia se intentioneaza desfiintarea unui numar de 10-15 curse.
Presedintele Consiliului Judetean Ilfov, Cristache Radulescu, recunoaste ca sunt pierderi in transportul in comun pe liniile preorasenesti. "Acum facem o evaluare, dar inca nu stim ce curse nu sunt cu adevarat rentabile", a declarat, pentru NewsIn, Radulescu.
Potrivit presedintelui Consiliului Judetean Ilfov, marea problema a transportului in Ilfov ramane cea a incasarilor din bilete si abonamente. Altfel spus, fara bani, nu pot fi curse. "Vrem sa introducem taxatoare pe doua trasee, pentru a mari astfel numarul celor care platesc. Vrem sa avem incasari mai mari, chiar daca platim taxatoarele. Vedem apoi daca este bine pe alte linii sa intensificam controalele sau sa apelam la Politia Comunitara", mai spune Radulescu.
Presedintele Consiliului Judetean Ilfov se declara nemultumit de costul calculat de RATB pentru un bilet pe transportul in Ilfov, 4,6 lei, in conditiile in care institutia pe care o conduce plateste 76% din diferenta dintre acest pret si cel al biletului (1,5 lei). "Noi am calculat un cost de 2,8 lei. Ne gandim serios sa cumparam masini, pe care le vom da doar in administrare la RATB", a mai precizat Cristache Radulescu.
Pe de alta parte, presedintele Consiliului Judetean Ilfov spune ca nu are de gand sa cedeze la presiunile transportatorilor privati care operau cu microbuze in judet, in conditiile in care acestia ameninta ca ataca pe cale judecatoreasca hotarirea care dadea dreptul RATB sa reia transportul dincolo de Capitala. "Conditiile de transport erau mizerabile pe microbuzele private, iar evaziunea fiscala era maxima", spune Radulescu.
Bucurestenii si locuitorii din Ilfov au la dispozitie, de la sfarsitul lunii noiembrie, 51 de linii preorasenesti de autobuze, care acopera, ca traseu, intreg judetul. Pretul unei calatorii este, in functie de distanta, de 1,5 sau 2,5 lei. Pentru fiecare dintre linii, RATB pune la dispozitie unul, doua sau trei autobuze, in functie de necesitati.
Circulatia autobuzelor RATB pe traseele preorasenesti din Ilfov fusese suspendata pe 1 iulie, deoarece consiliul judetean nu a platit subventiile pe care si le-a asumat in protocolul semnat in 2007 cu municipalitatea bucuresteana.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Startup-ul românesc care a construit cea mai performantă aplicație din Europa
Sursa: start-up.ro
-
Rezultate financiare ING Bank: chiar dacă inflația a crescut, banca a dat mai...
Sursa: futurebanking.ro
-
Restructurări în retail: Benetton se pregătește să închidă 500 de magazine
Sursa: retail.ro
-
Bogdan Antonescu, climatolog: „riscurile extreme din viitor pentru București”
Sursa: green.start-up.ro
-
Musaca de cartofi: rețeta tradițională românească cu un gust desăvârșit
Sursa: garbo.ro
-
Când un bărbat te iubește cu adevărat, face aceste 7 lucruri în pat
Sursa: kudika.ro
-
Datoria întregii planete a trecut de 320.000 de miliarde de dolari. Care sunt...
Sursa: wall-street.ro