Romania a finalizat lucrarile la podul Calafat-Vidin, desi Bulgaria sustine contrariul pentru a justifica intarzierea executarii lucrarilor care ii revin, a afirmat premierul Victor Ponta, adaugand ca "este la moda sa dai vina pe altcineva".

"Podul cel putin in partea romaneasca inteleg ca lucrarile sunt finalizate, mai trebuie finalizate cele din zona Bulgariei, dar, vedeti, aici totdeauna e partea cu comunicarea, ei cica nu termina din cauza noastra", i-a spus Ponta ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, la inceputul sedintei saptamanale a Guvernului, transmite MEDIAFAX.

Ministrul i-a spus ca "nu este adevarat", explicand astfel ca nu este corect sa se afirme in Bulgaria ca partea romana nu si-ar fi indeplinit obligatiile, iar Ponta a continuat spunand ca stie acest lucru, dar ca "este la moda sa dai vina pe altcineva".

Premierul Victor Ponta si cu omologul sau bulgar, Boiko Borisov, vor traversa miercuri podul Calafat-Vidin, care urmeaza sa fie inaugurat oficial inainte de sfarsitul anului. La eveniment va fi prezent si Johannes Hahn, comisarul european pentru Politica Regionala, proiectul fiind finantat din fonduri ISPA.

Guvernul de la Bucuresti sustine ca, in acest moment, lucrarile proiectului apartinand partii romane sunt finalizate in proportie de 95%, din luna septembrie 2011. Aceeasi sursa arata ca termenul initial de finalizare al lucrarilor a fost decembrie 2010, insa "ca urmare a proiectului elaborat de partea bulgara pentru pod", diferit fata de studiul de fezabilitate elaborat initial de proiectantul partii bulgare, s-a impus reproiectarea inclusiv pentru obiectivul partii romane. Astfel, termenul de finalizare acceptat si de Comisia Europeana a fost septembrie 2011 pentru partea romana, iar pentru partea bulgara-intial septembrie 2010 si prelungit mai intai in februarie 2012, apoi pana in noiembrie 2012.

"In ceea ce priveste lucrarile executate de partea romana, s-a impus suspendarea lor din cauza prelungirii termenului de executie pentru proiectul bulgar, neexistand posibilitatea de alimentare cu energie electrica a liniei catenare si implicit a efectuarii probelor aferente caii ferate. De asemenea, intarzierile partii bulgare au condus la o crestere a valorii proiectului partii romane cu peste 5 milioane euro (aferente lucrarilor de conservare, organizare de santier, paza, precum si pentru prelungirea serviciilor de consultanta), pe care partea romana trebuie sa le suporte din bugetul de stat", mai sustine Guvernul roman.

Citeste si:
Victor Ponta, reproș pentru protestatarii de mediu: „Nu s-au mai...
Victor Ponta, reproș pentru...

Costurile totale ale proiectului totalizeaza 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridica la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiaza de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.