International20 Ianuarie 2007de Ileana Anghel

Lectura de un minut

Dubaiul a devenit in aceasta perioada o adevarata Mecca a cumparaturilor. Festivalul de shopping anima in perioada 20 decembrie-2 februarie acest oras, despre care gurile rele spun ca este doar un loc in care cheltuiesti bani fara sa te alegi cu cine stie ce hrana sufleteasca.

Anul acesta, succesul festivalului pare sa-l fi depasit pe cel al editiilor precedente, pentru simplul fapt ca a descoperit o strategie simpla: este mult mai profitabil sa te adresezi intregii familii si sa te adaptezi catre genul de distractii potrivite pentru varste diferite. Au fost programate reprezentatii de piese de teatru internationale, expozitii, tombole ale caror premii ajung pana la un automobil Rolls Royce sau aur pur, circ si show-uri de moda.

"Carpet oasis" este, de exemplu, una dintre atractiile familiale de baza, un fel de demonstratie a etapelor confectionarii unei carpete, element decorativ atat de important pentru cultura araba. Inca de acum doi ani s-a inregistrat o crestere a participarii la festival, cu 6,5%, cu un numar record de participanti locali de 2,2 milioane. Se stie ca publicul principal al unui astfel de eveniment nu este de regula format din cetatenii Emiratelor Arabe Unite. Un oras, extins intr-un urias shopping-mallUn oras intreg se transforma cu aceasta ocazie intr-un urias shooping-mall.

Desi Dubaiul se lauda cu 25 de malluri, deschise pe tot parcursul anului, aceasta perioada pare a fi o punte de legatura intre spatii comerciale care pun umar la umar pentru a nu pierde publicul. Strazile si magazinele cu vitrine mai mult decat atragatoare, zgomotosii comercianti stradali par a compune traseul firesc pe care un turist il face in spiritul expresiei "Shop till you drop" (cumpara pana cazi lat).

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.