Curtea de Apel de la Londra a inceput audierile in procesul intentat de printul Charles publicatiei britanice "Mail on Sunday", care a prezentat extrase dintr-un jurnal intim al mostenitorului coroanei Marii Britanii, transmite AFP. Paginile contineau critici la adresa conducatorilor de la Beijing.
Associated Newspaper, firma editoare a publicatiei, a facut recurs la decizia data in martie de Inalta Curte de la Londra care ii daduse dreptate printului in dosarul jurnalului sau din Hong Kong. Decizia a blocat temporar publicarea a alte sapte extrase din jurnal care se aflau in posesia editorilor ziarului. Printul Charles a reprosat variantei de weekend a ziarului Daily Mail ca a publicat in 2005 pagini din jurnalul sau in care printul scria despre ceremonia de restituire a Hong Kongului Chinei facand referire la conducatorii chinezi cu apelativul "papusi de circ". Avocatii ziarului britanic sustin ca informatiile publicate nu erau de natura intima, ci demonstrau doar antipatia mostenitorului tronului britanic fata de conducatorii Chinei.

In apararea fetei regale, avocatul acestuia a spus ca mijloacele prin care s-au obtinut paginile de jurnal au fost ilegale, acestea fiind inmanate publicatiei de unul din angajatii printului care semnase de altfel, in prealabil, o clauza de confidentialitate.

Sursa: Curentul.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.