Multe dintre vasele care transporta marfa sunt prea mari pentru capacitatea actuala a Canalului Panama, dat in functiune in 1914 si lung de 80 de kilometri.
Planul prevede largirea caii navigabile si construirea de noi ecluze, care ar dubla capacitatea de navigatie si ar costa 3 pana la 5 miliarde de dolari.
Sprijinitorii sustin ca investitia ar aduce importante beneficii economiei, dar oponentii spun ca nu ar face decat sa indatoreze statul.
Prin Canalul Panama trece circa 5 la suta din comertul mondial, in special petrol, grane si containere cargo.
In 2005 au tranzitat 14000 de vase cu un tonaj de 200 de milioane de tone, 40 la suta din trafic reprezentandu-l comertul dintre Asia si coasta de est a Statelor Unite.
Despre autor:
Sursa: Bbc.co.uk
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro