UE trebuie sa promoveze utilizarea asa numitelor "alcoolocks" - dispozitive care detecteaza soferii care au consumat alcool si blocheaza pornirea autovehiculului in acest caz -, pentru autovehiculele de transport de marfuri sau de pasageri si sa limiteze viteza la 30 km/h in zonele rezidentiale.

Biroul de presa al Parlamentului European informeaza, marti, ca in materia sigurantei rutiere au fost adoptate 103 masuri pentru reducerea pana in 2020 la jumatate a numarului de decese in urma accidentelor rutiere.

UE trebuie sa promoveze utilizarea asa numitelor "alcoolocks" - dispozitive care detecteaza soferii care au consumat alcool si blocheaza pornirea autovehiculului in acest caz -, pentru autovehiculele de transport de marfuri sau de pasageri si sa impuna pe intregul teritoriu o limita maxima de viteza de 30 km/h in zonele rezidentiale. Acestea sunt prevederile unei rezolutii adoptate de catre Parlamentul European marti, 27 septembrie.

  • Nou plan de actiune pentru siguranta rutiera

Parlamentul solicita elaborarea in regim de urgenta a unui nou plan de actiune pentru siguranta rutiera si recomanda armonizarea reglementarilor privind traficul rutier, a semnelor de circulatie, a testelor de inspectie tehnica si a limitelor admise de alcool prezent in sange.

Obiectivul pe termen lung avut in vedere pentru redactarea rezolutiei de catre raportorul Dieter-Lebrecht Koch (Partidul Popular European, Germania) este reducerea la zero a numarului de decese cauzate de accidentele rutiere. Pentru intervalul 2010-2020 rezolutia isi propune reducerea la jumatate a deceselor, cu 40 la suta a ranitilor grav si cu 60 la suta a deceselor in randul copiilor.

Deputatii europeni solicita Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranta rutiera care sa sprijine eforturile statelor membre in vederea aplicarii planului de actiune.

"Alegerea si evaluarea masurilor necesare trebuie sa fie un proces stiintific, fundamentat pe date de calitate, definitii si statistici comparabile intre ele", a precizat Koch in cadrul dezbaterilor, adaugand: "Ne asteptam la o analiza armonizata a cauzelor accidentelor si ranirilor si la un schimb de informatii la nivelul intregii Uniuni Europene, care sa respecte standardele inalte de protectie a datelor cu caracter personal".

Citeste si:
Charles Michel nu va participa la alegerile pentru Parlamentul...
Charles Michel nu va...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.