Parlamentul European (PE) a adoptat o rezolutie ce asigura independenta anchetelor privind accidentele aviatice, pasagerii, inaintea zborului, urmand a indica o persoana de contact in cazul unei catastrofe, iar companiile trebuie sa dea lista calatorilor in termen de doua ore de la eveniment.

Noua legislatie PE ofera asigurari ca anchetele privind siguranta in cazul accidentelor aviatice sunt realizate fara presiuni din partea autoritatilor de reglementare, de certificare, a operatorilor de zbor sau a altor autoritati care pot avea conflicte de interese, informeaza, marti, Biroul de presa al Parlamentului European.

Toate declaratiile obtinute de autoritatea de investigatii, ca si inregistrarile de voci sau imagini efectuate in interiorul cabinei de pilotaj sau al unitatilor de control al traficului aerian vor fi utilizate in exclusivitate pentru anchete, cu exceptia cazurilor in care exista un interes major in a fi dezvaluite autoritatii judiciare. Acest lucru va da asigurari ca persoanele implicate nu se vor teme sa vorbeasca cu anchetatorii, al caror scop nu este sa stabileasca vinovatii, ci sa stabileasca faptele, transmite MEDIAFAX.

Ca si pana acum, autoritatea pentru anchetele privind siguranta va fi obligata sa faca public raportul final privind accidentele "in cel mai scurt timp si, daca este posibil, in termen de 12 luni de la data accidentului sau a incidentului grav", arata Biroul de presa al PE.

  • Statul si planul sau de urgenta

Fiecare stat membru trebuie sa intocmeasca un plan de urgenta in caz de accident survenit in aviatia civila la nivel national si se asigura ca toate companiile aeriene inregistrate pe teritoriul sau dispun de un plan de asistenta pentru victimele accidentelor survenite in aviatia civila si rudele acestora.

Liniile aeriene europene, ca si cele non-UE, care opereaza decolari de pe un aeroport UE, vor fi obligate sa prezinte lista persoanelor care se aflau la bord "cat mai curand posibil si cel tarziu in termen de doua ore de la notificarea producerii unui accident".

Citeste si:
Charles Michel nu va participa la alegerile pentru Parlamentul...
Charles Michel nu va...

Numele acestora pot fi facute publice numai dupa ce familiile pasagerilor au fost informate de catre autoritati si numai daca nu se opun acestui lucru. In plus, lista cu produse periculoase care se aflau la bordul aeronavei trebuie prezentata de liniile aeriene imediat dupa accident.

  • Persoana de contact in caz de accident

Companiilor aeriene li se cere de asemenea sa ofere pasagerilor posibilitatea de a indica o persoana de contact in caz de accident. "Aceasta informatie va putea fi folosita numai in caz de accident" si "nu poate fi comunicata unor terti sau utilizata in scopuri comerciale", spune sursa citata.

"Va fi creata o retea europeana a autoritatilor responsabile de investigatiile privind siguranta aviatiei civile, cu scopul de a pregati recomandari si a acorda consultanta institutiilor Uniunii in legatura cu toate aspectele legate de politicile si normele Uniunii, pentru promovarea celor mai bune practici in ceea ce priveste investigarea privind siguranta in vederea elaborarii unei metodologii comune la nivelul Uniunii si pentru consolidarea capacitatilor de investigatie ale autoritatilor nationale responsabile pentru investigatiile privind siguranta", a mai spus PE.

Citeste si:
Richard Browning, inventatorul costumului de zbor individual, vine...
Richard Browning,...

Comisia trebuie sa prezinte, inainte de 2011, o propunere de revizuire a directivei privind raportarea evenimentelor in aviatia civila. Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei, cu sediul la Köln, va avea acces la rapoartele privind siguranta elaborate de statele membre. AESA poate de asemenea sa fie invitata sa participe in calitate de consilier la investigatiile privind producerea unor accidente.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.