Numai 20% dintre persoanele carora li s-a prescris telefonic Tamiflu in Marea Britanie sufereau de gripa porcina, iar la aproximativ 800.000 dintre ele li s-a spus in mod gresit sa stea acasa, a anuntat miercuri Health Protection Agency (HPA).

In aceste conditii, angajatorii au suferit pierderi estimate la 500 de milioane de lire sterline, relateaza Daily Mail, citat de NewsIn.

In plus, peste 800.000 din totalul de un milion de pachete de Tamiflu - care costa circa 15 lire sterline fiecare - au fost prescrise fara sa fie nevoie.

De asemenea, este posibil ca acest sistem sa ajute virusul gripei porcine sa devina rezistent la Tamiflu.

Criticii au criticat autoritatile britanice pentru ca au distribuit cantitati imense de medicamente la inceputul epidemiei, cand existau temeri ca pana la 65.000 de persoane isi vor pierde viata. In prezent, estimarile au fost revizuite la mai putin de 1.000, dintre care 80% din cauza altor boli sau probleme medicale.

Aceste informatii intervin in conditiile in care un studiu a aratat ca nu exista dovezi clare ca Tamiflu reduce riscul de complicatii care pun viata in pericol.

In luna septembrie, cel putin trei medici din Marea Britanie a declarat ca au avut pacienti care au murit pentru ca au fost diagnosticati gresit ca suferind de gripa porcina la linia telefonica deschisa de autoritati in cadrul masurilor impotriva virusului A(H1N1).

Boli grave, precum meningita, pneumonia sau amigdalita, au fost diagnosticate gresit de persoanele slab pregatite care lucreaza in acest call-center. 37% dintre medicii intrebati au declarat ca au trebuit sa repare greselile operatorilor.

Daily Mail aminteste ca in august la liniile de diagnosticare lucrau inclusiv adolescenti de 16 ani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.