Doua avioane Airbus au aterizat de urgenta, unul in Australia si unul in Rusia, la doar cateva zile dupa ce un aparat de zbor al companiei franceze Air France, fabricat tot de constructorul european, s-a prabusit in Atlantic, relateaza AFP.

Un Airbus A300-200 al unei companii low cost australiene, care opera curse intre Japonia si Australia, a fost nevoit sa aterizeze de urgenta pe insula Guam, din oceanul Pacific, dupa ce a izbucnit un incendiu in cabina, au anuntat ieri oficiali din companie. Potrivit NewsIn, niciunul dintre cei 203 pasageri si membri ai echipajului aflati la bord nu a fost ranit.

Aparatul apartinea companiei Jetstar si decolase din Osaka (vestul Japoniei) cu destinatia Gold Coast, situata la circa 50 de kilometri sud de Brisbane, in estul Australiei. Geamul din dreapta al cabinei "a inceput sa fumege, apoi a luat foc", dupa circa patru ore de zbor, astfel ca aparatul a fost nevoit sa faca o aterizare de urgenta joi, in jurul orei locale 2.20 (miercuri 19.20 ora Romaniei), a anuntat compania intr-un comunicat. Incendiul a fost "stins de echipaj si nu s-a propagat in afara cabinei", au precizat oficialii Jetstar.

Compania a trimis un alt aparat A330 de la Sydney pentru a transporta pasagerii si echipajul. "O echipa de anchetatori a plecat in aceasta dimineata (joi - n.red) catre Guam pentru a lansa o ancheta", a anuntat Biroul australian pentru securitatea transporturilor, citat de Sky News.

Potrivit AFP, este vorba despre acelasi model de aparat cu cel prabusit al Air France. Biroul francez de anchete si analize (BEA), insarcinat cu ancheta tehnica, a sugerat saptamana trecuta "o incoerenta in vitezele masurate" de sondele aparatului.

Tot joi dimineata, un Airbus A320 cu 122 de persoane la bord, al companiei ruse Aeroflot, care efectua curse pe rute interne, a aterizat de urgenta la Novosibirsk, in Siberia Occidentala, a anuntat agentia rusa de presa RIA Novosti, citata de NewsIn. Aeronava care parcurgea ruta Irkutsk-Moscova, a aterizat de urgenta din cauza unei fisuri in parbriz. Incidentul nu s-a soldat cu raniti.

Miercuri, un Airbus A320, inchiriat de o companie norvegiana, a aterizat de urgenta miercuri pe insula Gran Canaria, cu 189 de pasageri la bord, dupa ce unul dintre motoare i-a luat foc, au anuntat surse din aviatia civila spaniola. Aparatul, care urma sa zboare de la Las Palams la Oslo, este proprietatea companiei Iber World. Nici acest incident nu s-a soldat cu raniti.

Airbus nu isi va consemna la sol flota de A330 si A340, asa cum scrie presa franceza

Airbus nu intentioneaza sa isi consemneze la sol flota de avioane A330 si A340, dupa ce un aparat s-a prabusit in Atlantic, saptamana trecuta, asa cum anuntase un ziar francez, relateaza Reuters.

Le Figaro scria in editia sa de ieri ca Airbus nu exclude aceasta posibilitate, dupa ce un avion A330 al companiei Air France s-a prabusit in timpul unei furtuni.

Intrebat daca grupul european este dispus sa isi consemneze la sol flota de circa 1.000 de avioane si sa le ceara companiilor sa schimbe senzorii de viteza, purtatorul de cuvant al Airbus Stefan Schaffrath a declarat: "Nu luam in considerare consemnarea la sol a flotei, pentru ca este sigura".

"Agentia Europeana pentru Securitate Aeriana (AESA - n.red.) a publicat un comunicat in care asigura ca toate A330 si celelalte Airbusuri pot fi exploatate in siguranta", a subliniat purtatorul de cuvant, citat de AFP. "Vom lansa actiuni in justitie impotriva articolelor iresponsabile de acest tip", a adaugat el.

Potrivit Reuters, aparatele A330, cu doua motoare cu reactie, si A340, cu patru motoare, provind din aceeasi familie si au multe piese identice. In prezent exista 605 de A330 in functiune si 359 de A340, potrivit constructorurului, membru al grupului european EADS. Mai exista 340 de avioane A330-200, similare celui implicat in dezastrul de saptamana trecuta.

Potrivit anchetatorilor francezi, avionul Air France a trimis 24 de mesaje de eroare inainte de a disparea de pe radare, printre care unul care sugera ca senzorii sai de viteza nu dau informatii coerente. Ei au subliniat, insa, ca este prea devreme pentru a spune daca acest lucru reprezinta una dintre cauzele accidentului.

Senzorii pentru avionul Air France au fost construiti de Thales, companie care a refuzat orice comentariu. Potrivit Airbus, senzorii Thales reprezinta o optiune la senzorii de baza ai A330, fabricati de compania americana Goodrich.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.