O adevarata flota internationala de avioane si vase a continuat vineri sa caute in Atlantic epava avionului Air France, dar misterul disparitiei acestuia ramane intreg, dupa ce armata braziliana a anuntat ca niste fragmente gasite zilele trecute nu proveneau de la aceasta
In cea de a cincea zi a operatiunii, fortele aeriene si ale marinei braziliene nu au gasit niciun fragment din avionul disparut, din cauza vremii nefavorabile care a ingreunat operatiunea aeriana. Cautarile se desfasoara intr-o zona aflata la circa 1.000 de kilometri de coasta de nord-est a Braziliei.

Pentru a spori eficienta, Franta a anuntat trimiterea unui submarin nuclear de atac, Emeraude, care isi va folosi sonarele pentru a incerca sa gaseasca cutiile negre, o prioritate pentru a intelege disparitia inca misterioasa a aparatului care s-a prabusit intre Rio si Paris cu 228 de persoane la bord, printre care o romanca.

"Nu am gasit nimic", a recunoscut un purtator de cuvant al armatei braziliene, generalul Ramon Cardoso, intr-un briefing de presa de la Recife, pe coasta de nord-est a tarii. "Cautarile nu vor inceta", ci vor fi continuate pana cand "va fi omeneste imposibil sa se mai gaseasca ceva".

Numeroase obiecte reperate in cursul ultimelor zile dintr-o zona de cinci kilometri, precum un fotoliu de avion, fire electrice si izolatia interna a avionului "nu mai sunt vizibile", potrivit lui, in special din cauza curentilor care le-a dispersat. "Resturile sunt mici, iar zona este mare. Este posibil ca aceste fragmente care pluteau sa se fi scufundat", a explicat el.

Sambata, un avion radar R-99 - cel care a reperat primele fragmente - va pleca din arhipelagul Fernando de Noronha pentru a cerceta zona si a transmite datele culese avioanelor braziliene care vor decola trei ore mai tarziu, a mai anuntat purtatorul de cuvant.

El a recunoscut ca sansele de a mai gasi supravietuitori sunt "infime".
Pentru a-si face o idee despre operatiuni, familiile victimelor au facut o vizita de cateva ore la Recife. Grupul de circa zece brazilieni a discutat cu "un pilot care participa la cautarea vizuala a resturilor" avionului, potrivit generalului Cardoso.

Incertitudinile si indoielile cu privire la disparitia avionului au fost relansate dupa ce Brazilia a recunoscut joi seara ca fragmentele recuperate cu cateva ore mai devreme nu proveneau de la Airbus, asa cum anuntase armata.

Ministrul francez al apararii Hervé Morin reiterase, pe de alta parte, ca pista terorista nu este exclusa.
Dar ipoteza unei probleme tehnice majore a avionului a fost intarita dupa divulgarea primelor elemente ale anchetei franceze. Aceasta a evidentiat probleme la sistemul de masurare a vitezei avionului si a determinat constructorul Airbus sa trimita o recomandare tuturor clientilor sai cu privire la proceduri de urmat in caz de incoerenta a vitezelor masurate.

Aparatul A330 avea mai multe computere de bord pentru masurarea vitezei si "se confirma faptul ca a existat o incoerenta" intre valorile afisate de acestea, a explicat un purtator de cuvant al BEA, organismul francez insarcinat cu ancheta tehnica asupra accidentului.

In plsu, avionul transmisese o serie de mesaje automate de mentenanta, care anuntau in diferite defectiuni ale sistemelor.

Ancheta a permis de asemenea confirmarea "prezentei in apropierea rutei prevazute a avionului deasupra Atlanticului" a unor fronturi de furtuna caracteristice regiunilor ecuatoriale.

Justitia franceza a deschis vineri o ancheta judiciara pentru omor din culpa in privinta disparitiei avionului, a anuntat Parchetul.

Fotografia din articol apartine siteului www.bigfoto.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.