Luvrul, cel mai cunoscut si frecventat muzeu din lume, inregistreaza un castig anual de pana la un miliard de euro, de zece ori mai mult decat costa intretinerea lui, se arata intr-un studiu al Centrului economic al Universitatii Sorbona, preluat de cotidianul "Le Figaro".

Muzeul francez a devenit o veritabila afacere culturala, care genereaza intre 600 de milioane si un miliard de euro in fiecare an, in conditiile in care subventiile publice acordate anual muzeului nu depasesc 110 milioane de euro, iar bugetul lui de functionare ajunge la 175 de milioane de euro, potrivit studiului.

"Cel putin se poate observa ca statul nu ne finanteaza in pierdere", a comentat Henri Loyrette, presedintele muzeului.
In medie, un turist care ajunge in metropola franceza pentru un sejur scurt, de doua zile, vine la Paris sa cunoasca patrimoniului Frantei, iar Luvrul este unul dintre simbolurile majore ale acestuia. Prin urmare, se arata in studiu, Luvrul este "responsabil" de imbogatirea turismului francez cu 391 de milioane de euro pe an.

In perceptia publica, institutiile culturale sunt mai degraba sursa de cheltuieli decat de profit, comenteaza economistul Xavier Greffe, fapt insa contrazis, prin cifre incontestabile, de cercetarea de la Sorbona.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.